محدودیتی در ثبت‌نام دانش‌آموزان خارجی و استفاده آنها از شبکه شاد وجود ندارد

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته بیش از ۵۱۱ هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در نظام آموزش رسمی کشور مشغول به تحصیل بوده‌اند که ۹۵ درصد دانش‌آموزان اتباع افغانستانی بودند گفت: این تعداد در سال تحصیلی جاری افزایش یافته است.

به گزارش جهان مانا، غلامرضا کریمی در گفت وگو با ایسنا، درباره مشکلات ثبت نام و استفاده از شبکه شاد برای دانش آموزان اتباع خارجی اظهار کرد: سیاست‌گذاری در زمینه شرایط ثبت‌نام و یا تدوین دستورالعمل، صدور برگ حمایت تحصیلی دانش‌آموزان خارجی بر عهده اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور است و وزارت آموزش و پرورش خود را ملزم به رعایت ضوابط ابلاغی می‌داند.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش هیچ گونه محدودیتی در ثبت‌نام دانش‌آموزان خارجی به ویژه دانش‌آموزان اتباع کشور افغانستان ندارد و تلاش کرده است تا شرایط عادلانه و برابر آموزشی را برای همگان فراهم آورد.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ بیش از ۵۱۱ هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در نظام آموزش رسمی کشور مشغول به تحصیل بوده‌اند اظهار کرد: از این تعداد نزدیک به ۹۵ درصد را دانش‌آموزان اتباع افغانستانی تشکیل می‌دهند. این تعداد در سال تحصیلی جاری افزایش یافته است.

کریمی ادامه داد: این گروه، در کنار دانش‌آموزان ایرانی و البته بدون الزام به پرداخت هزینه و شهریه از خدمات آموزشی برابر بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام و عضویت دانش‌آموزان خارجی در شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) از سوی وزارت آموزش و پرورش با هیچ محدودیت و مانعی روبه‌رو نیست گفت: از ابتدای فروردین ماه ۱۳۹۹ و هم‌زمان با راه‌اندازی این شبکه، امکان ثبت‌نام و عضویت دانش‌آموزان خارجی فراهم شده است.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که دانش‌آموزان اتباع خارجی در صورت وجود هرگونه اشکال یا سؤالی در زمینه ثبت‌نام در مدارس یا عضویت در شبکه شاد می توانند همانند دانش‌آموزان ایرانی، از طریق ادارات آموزش و پرورش منطقه محل سکونت اقدام کنند.

کریمی افزود: وزارت آموزش و پرورش علی‌رغم محدودیت منابع و چالش‌های متعدد، تلاش و برنامه‌ریزی خود را جهت پوشش حداکثری دانش‌آموزان اتباع خارجی و ارائه‌ حمایت فنی از دانش‌آموزان آسیب‌پذیر در این زمینه انجام داده است.

دیدگاه