تلاش برای ساخت اقامتگاه روی ماه

مرکز فضایی ایتالیا با همکاری فرانسه در نظر دارند زیستگاهی چندمنظوره برای توسعه طرح آرتمیس ناسا در ماه بسازند.

 

به گزارش جهان مانا به نقل از اسپیس، به تازگی تلاش‌های زیادی انجام شده است تا ابزاری برای بازگشت فضانوردان به ماه و ایجاد حضور دائمی انسان در آنجا به‌عنوان بخشی از طرح آرتمیس ناسا فراهم شود. با این‌حال، هنگامی که مسافران فضایی کاوشگر خود را ترک می‌کنند، به مکانی برای استراحت نیاز دارند.

به گفته دانشمندان، این زیستگاه درحال حاضر یک فکر روی کاغذ است، اما در همین حال، تلاش‌های راه‌اندازی زیرساخت‌های پیچیده و زنجیره‌ای برای ایجاد زیستگاه واقعی صورت گرفته است. این طرح شامل یک استوانه فلزی است که روی پایه‌های مفصلی با صفحات خورشیدی و یک سامانه ارتباطی قرار گرفته است.

هنگامی که این زیستگاه عملیاتی شود، باید بتواند ساکنان خود را در برابر تشعشعات شدید و بی‌امان کیهانی و همچنین دمای شدید سطح ماه محافظت کند. این دما از ۱۲۰ درجه سانتیگراد در روز تا ۱۳۰- درجه سانتیگراد در شب متغیر است. همچنین باید یک سامانه پشتیبانی از زندگی وجود داشته باشد که بتواند هوا، آب و دمای پایدار و قابل زندگی را برای چند روز فراهم کند.

علاوه‌براین، باید به منبع تغذیه‌ای متصل شود که بتواند زیستگاه را در طول شب قمری حفظ کند. همچنین دربرابر گرد و غبار چسبنده و مخرب ماه آسیب‌پذیر نباشد و با سایر سخت‌افزار‌های مورد نیاز برای تکمیل پایگاه سازگار باشد.

 

دیدگاه