پرونده فساد اسپانسر پرسپولیس رو شد/ «طبیعت» با ارزهای دریافتی چه کرده؟

یکی از روزنامه های اقتصادی ایران از پرونده فساد برند طبیعت پرده برداشت.

 

به گزارش جهان مانا، چندی پیش برند «طبیعت» به عنوان اسپانسر پرسپولیس همکاری خود را با این باشگاه آغاز و منابع مالی قابل توجهی را نیز به این تیم تزریق کرد. 

با این حال امروز روزنامه اقتصادی تعادل در گزارشی پرونده فساد و رانت احتمالی این شرکت را در موضوع واردات برنج افشا و آن را با فساد چای دبش مقایسه کرد. 

روزنامه تعادل در این باره نوشت: فساد با طعم «طبیعت». پس از «دبش»، بوی رانت از بازار برنج می‌آید: «واردات ۲میلیون تن برنج با ارز ترجیحی و بخشی با ارز 28 هزار و 50۰ تومانی.»

بنابر آمارهای اعلامی، در اواخر آذر ماه همین امسال نیز یک کشتی با ۳۵۰ تن برنج تخیله شده است. این در حالی است که سالانه برای تنظیم بازار به حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج خارجی نیاز است. اما چه کسی برنج‌ها را وارد کرده؟ بنابر اسناد منتشر شده، ۷۰۰ میلیون دلار ارز ترجیحی برای واردات برنج و ۷۰۰ میلیارد تومان برای تجهیزات کارخانه‌ای به صاحب برند «طبیعت» داده شده است. این در حالی است که تنها ۱۴۰ میلیارد تومان خرج خرید تجهیزات شده و سرنوشت مابقی پول‌ها هم مشخص نیست!

بیستم آذرماه سال جاری بود که عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، به آنچه «مافیای برنج» خواند اشاره کرد. بنابه گفته «جبار کوچکی نژاد»، ۲ میلیون تن برنج با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده، اما با قیمت بیشتر در بازار فروخته می‌شود.

22 آذر امسال برند طبیعت با باشگاه پرسپولیس به توافق رسید. سایت باشگاه بعد از عقد قرارداد با این برند نوشت: سرخپوشان ایران در راستای تقویت بنیه مالی و اقتصادی باشگاه به عضو جدید حامیان مالی خانواده بزرگ پرسپولیس، خوش آمد گفتند. پرمخاطب‌ترین تیم فوتبال ایران و یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های اقتصادی و تولیدی کشور با امضای قرارداد اسپانسری، همکاری با یکدیگر را آغاز کردند و نام شرکت «طبیعت» به عنوان اسپانسر جدید این فصل برای دربی ۱۰۲، بر پیراهن مدافع عنوان قهرمانی فوتبال ایران، قرار خواهد گرفت. به همین مناسبت در جریان رونمایی، از دو پیراهن با شماره‌های ۱۰ و ۲ استفاده شد.

 

دیدگاه