واکنش معاون وزیر صمت به نامه اعتراضی سفیر فنلاند در ایران: استفاده بدون مجوز از نام برند خارجی برای تولید محصول داخلی تقلب نیست

اخیرا، تولید گوشی‌های نوکیا در داخل کشور حاشیه‌های زیادی به‌دنبال داشته است؛ تا جایی که سفیر فنلاند با انتشار نامه‌ای به این موضوع واکنش نشان داد. اما حالا معاون وزیر صمت گفته استفاده بدون مجوز از نام برند خارجی برای تولید محصول داخلی تقلب نیست.

به گزارش جهان مانا، محمدمهدی برادران در دررابطه با تولید تلفن همراه به اسم برند نوکیا، گفت:  این موضوع به سازمان حمایت ارجاع داده شده است. البته طبق مصوبه دولت قبلی الزام به داشتن نمایندگی رسمی برای واحدهای تولیدی، با توجه به شرایط تحریم برداشته شده است.

برادران در واکنش به نامه سفیر فنلاند گفت: این الزام وجود ندارد که واحدها رسماً ضمانت‌نامه شرکت خارجی را ارائه کنند. این شرکت‌ها عموماً درحال مونتاژ کالا هستند. حتی اگر کشور مقصد نامه‌ای هم ارسال کرده باشد، با توجه به اینکه این کشورها ایران را تحریم کرده‌اند، نظر آنها برای ما مهم نیست و ما تعهدی به آنها نداریم. اگر محصول استاندارد باشد می‌تواند مجوز تولید دریافت کند و نمی‌توانیم از آنها بپرسیم که چگونه تحریم را دور زده‌اند.

 

دیدگاه