عصر امروز جلسه فوق العاده شورای بورس به ریاست همتی وزیر اقتصاد برگزار میشود؛

استعفای رییس سازمان بورس در پی رسوایی وام عشقی

افشاشدن وام 3 میلیاردی رییس سازمان بورس با بهره کم و زمان بازپرداخت 10 ساله، باعث شد تا عشقی استعفا بدهد.

به گزارش جهان مانا، اخیرا نامه‌ای در فضای مجازی از سازمان بازرسی به وزیر اقتصاد منتشر شد که نشان می‌دهد عشقی به خودش و اعضای هیات مدیره سازمان بورس، در مجموع ۱۰.۵ میلیارد تومان وام با نرخ ۴ درصد و دوره بازپرداخت ۱۰ ساله پرداخت کرده است.

این نامه نشان می‌دهد که مبلغ وام مجید عشقی ۲.۷ میلیارد تومان، علیرضا ناصرپور ۱.۹ میلیارد تومان، رضا عیوضلو ۱.۹ میلیارد تومان، مهرداد مسعودی فر ۱.۹ میلیارد تومان و حسن فرج زاده دهکردی نیز ۱.۹ میلیارد تومان وام دریافت کرده اند.

این بی آبرویی مقام مسئول در دولت رییسی باعث شد تا افکار عمومی خواستار برخورد با این رانت خواری ویژه بشود.

در همین راستا، روز گذشته همتی، وزیر اقتصاد دستور پیگیری ویژه برای برخورد با هرگونه رانت در بدنه این وزارتخانه به ویژه اعطای وام به اعضای سازمکان بورس را صادر کرد.

حالا امروز خبر آمد که عشقی استعفای خود را به شورای عالی بورس داده است. حالا ایسنا خبر داده که قرار است عصر امروز جلسه فوق العاده  شورای بورس به ریاست همتی وزیر اقتصاد برای رسیدگی به موضوع استعفای مجید عشقی برگزار شود.

مجید عشقی در تاریخ ۲۱ مهر ۱۴۰۰ با رای اکثریت اعضای شورای عالی بورس به عنوان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شده بود.

به گفته محسن علیزاده عضو ناظر پیشین شورای عالی بورس با بیان اینکه وام میلیاردی با سود ۴ درصد به پیشنهاد خودِ رییس سازمان بورس به تصویب رسید، گفت: تاریخ مصوبه اعطای وام میلیارد قرض‌الحسنه به رییس سازمان بورس و اعضای هیات مدیره هشتم خرداد ماه بود.

 

دیدگاه