دادستان تهران: مجموع بدهی‌های بابک زنجانی به وزارت نفت پرداخت شد

دادستان تهران آخرین اخبار درباره دو پرونده فساد اقتصادی را بیان کرد.

به گزارش جهان مانا، علی صالحی دادستان تهران گفت: پرونده بابک زنجانی یکی از پرونده‌های مهم در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی است که در این رابطه نیز قوه قضاییه اقدامات مشخص و منتج به نتیجه‌ای را ترتیب داده است؛ ۳۰ بهمن سال گذشته بود که حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه از بازگشت بدهی‌های بابک زنجانی به کشور پس از ۱۰ سال خبر داد.

وی افزود: براساس این گزارش، مجموع بدهی‌های بابک زنجانی به وزارت نفت حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است که همه این بدهی‌ها در نتیجه پیگیری‌های قضایی به بیت‌المال بازگشت.

دادستان تهران گفت: بدهی پرداخت شده از جانب زنجانی، معادل ۷.۶۹ برابر بودجه وزارت ارتباطات، ۲۱.۸ برابر بودجه وزارت کشور، ۳.۵۶ برابر بودجه وزارت اقتصاد و ۴۰ برابر بودجه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بوده است.

پرونده گروه عظام

دادستان تهران گفت: در پرونده گروه عظام نیز همانند پرونده رستمی‌صفا، علاوه بر رسیدگی‌های دقیق و همه‌جانبه قضایی، اقدامات متناسب برای اعاده حقوق بیت‌المال صورت گرفت.

عباس ایروانی متهم اصلی پرونده موصوف، در سه پرونده خود با عناوین اتهامی «اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با توسل به قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به صورت عمده و کلان»، « اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و ارزی کشور از طریق تحصیل اموال و وجوه کلان از شبکه بانکی از طرق نامشروع و غیرقانونی»، «معاونت در جعل چندین فقره گواهی بازرسی از طریق پرداخت وجوه به منظور جعل گواهی» و ... محاکمه و به مجازات‌های مقرر قانونی محکوم گردید و علاوه بر آن، وجوه معتنابهی نیز به بیت‌المال در این پرونده عودت داده شد.

عباس ایروانی متهم پرونده گروه عظام

 

منبع: میزان
دیدگاه