روزانه چند پست و استوری در اینستاگرام بگذاریم؟

هرگاه به پیج‌های مختلف در اینستاگرام نگاهی می‌اندازیم می‌بینیم که برخی از آن‌ها آن‌قدر در طول روز فعالیت می‌کنند، که کاربرانشان احساس می‌کنند تحت بمباران پست و استوری قرارگرفته‌اند! بعضی‌ها هم بالعکس، آن‌قدر کم فعالیت می‌کنند که فالوورهایشان یادشان رفته است اصلا همچین صفحه‌ای را فالو کرده‌اند. یعنی یا از این‌ور بام می‌افتند یا از آن‌ور بام!

اما واقعا روزانه باید چه تعداد پست منتشر کرد؟ اصلا چرا تعداد پست در اینستاگرام تا این اندازه مهم است؟ در این مقاله قرار است با یک فرمول طلایی برای تعداد پست اینستاگرام آشنا شویم. آماده‌اید؟

روزانه چه تعداد پست در اینستاگرام منتشر کنیم؟

این سوال بسیاری از بلاگرها، اینفلوئنسرها و افرادی است که در اینستاگرام پیج کاری دارند. برای این که به لایک و فالوور واقعی اینستاگرام برسید، باید حساب شده فعالیت کنید!

البته که به طور کلی نمی‌شود عدد واضحی برای تعداد پس گفت؛ چون این‌که چه تعداد پستی برای صفحه شما مناسب باشد، بستگی به معیارها و فاکتورهای مختلفی دارد. مثلا ممکن است پیجی با گذاشتن روزانه ۵ پست به نتیجه برسد، در حالی که پیج دیگری باید در طول هفته ۵ پست بگذارد تا نتیجه مطلوبی بگیرد. اما توصیه ما این است که در هفته حداقل ۲ الی ۳ پست را منتشر کنید‌. بعد از این که صفحه‌اتان رشد کرد، تعداد پست‌ها را افزایش دهید و روزانه یک پست منتشر کنید.

در ادامه 6 نکته مهم را با هم بررسی می‌کنیم تا دقیق‌تر بفهمید چقدر باید در اینستاگرام فعال باشید!

۶ نکته هوشمندانه برای انتخاب تعداد پست در اینستاگرام

می‌خواهید بهترین و مناسب‌ترین تعداد پست در اینستاگرام را منتشر کنید؟ پس در انتخاب تعداد پست‌هایتان به نکات زیر توجه نمایید:

۱_ به اهدافتان توجه کنید

صفحه شما با چه هدفی در اینستاگرام فعالیت می‌کند؟ شما باید بر اساس اهدافی که دارید تعداد پست‌هایی که منتشر می‌کنید را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر یک پیج خبری داشته باشید ممکن است نیاز باشد در روز ده‌ها پست منتشر کنید. چون یک پیج خبری باید اخبار را در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار مخاطبان قرار دهد. اما اگر بخواهید در صفحه‌اتان محصولی را به فروش برسانید، ماجرا متفاوت می‌شود. مثلا فرض کنید در چنین پیجی روزانه چندین پست منتشر می‌کنید که در هرکدام یک محصول جدید را معرفی کرده‌اید. در این صورت چه می‌شود؟ بله، کاربران را خسته می‌کنید و ممکن است فالوورهایتان ریزش کنند.‌ پس هدف پیج مهم‌ترین معیار تعیین تعداد پست در اینستاگرام است.

۶ نکته هوشمندانه برای انتخاب تعداد پست در اینستاگرام

۲_ رقبا چراغ راهتان هستند!

هرگز رقبا را دسته کم نگیرید و از رصد کردن صفحه آن‌ها دست برندارید، چون رقبا بهترین راهنمای شما هستند. مثلا می‌توانید پیج آن‌ها را بررسی کرده و تعداد پست‌هایی که در طول هفته منتشر می‌کنند را شمارش کنید. سپس شما نیز همان تعداد پست را در صفحه‌اتان بارگذاری کنید. چون اگر تعداد پست‌هایی که می گذارید از رقبا کمتر باشد، ممکن است در زمینه فعالیت از آن‌ها عقب بیفتید و بسیاری از مخاطبان شما را فراموش کنند.

۳_ توانایی‌اتان را در نظر بگیرید

شما قادرید در طول روز چه تعداد پستی را برای مخاطبان آماده سازی کنید؟ یکی؟ دو تا؟ یا شاید هم پنج تا، فرقی نمی‌کند، در هر حال تعداد پست‌های صفحه‌اتان باید با توانایی‌تان همخوانی داشته باشد. مثلا اینگونه نباشد که امروز تصمیم بگیرید روزانه ۵ پست منتشر کنید، اما در میانه راه متوجه شوید که زمان کافی برای انجام این کار را ندارید و مجبوراً تعداد پست‌هایتان را از ۵ عدد روزانه به ۱ عدد پست در طول روز تغییر دهید. پس پیش از هرچیزی تعداد پست در اینستاگرام را بر اساس توانایی‌تان انتخاب کنید.

۴_ کیفیت را فدای کمیت نکنید!

برخی صفحات در اینستاگرام روزانه تعداد زیادی پست منتشر می‌کنند، اما پست‌هایشان کیفیت مطلوبی ندارند. حال فکر می‌کنید عاقبت این پیج‌ها چه می‌شود؟ بله، همانطور که حدس زدید این پیج‌ها چون محتوای ارزشمندی ندارند کم کم تعامل کاربر را از دست داده و رو به نابودی می‌روند. پس باید در یک‌ جمله بگوییم: پست با کیفیت به تعداد کم بهتر از پست بی کیفیت به تعداد زیاد است!

۵_ نظر کاربرانتان را جویا شوید

شما می‌توانید تعداد پست در اینستاگرام را بر اساس دیدگاه کاربرانتان نیز مشخص کنید. برای مثال همین حالا یک استوری منتشر کنید و در آن از کاربران بخواهید که شما را راهنمایی کرده و بگویند دوست دارند چه تعداد پستی را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. این‌گونه می‌توانید با توجه به خواست آن‌ها تعداد پست‌هایتان را انتخاب نمایید.

۶_ مناسبت‌ها را از یاد نبرید

حتما می‌دانید که کاربران اینستاگرام در روزهای تعطیل( مثل آخر هفته‌ها) فعال‌تر بوده و تایم بیشتری برای استفاده از اینستاگرام دارند. به همین دلیل در روزهای تعطیل تعداد پست‌هایتان را افزایش دهید تا بیشتر دیده شوید.

روزانه چند استوری در اینستاگرام بگذاریم؟

اکنون که مناسب‌ترین تعداد پست در اینستاگرام را بررسی کردیم، بیایید تا نیم نگاهی هم به تعداد استوری‌ها داشته باشیم‌. اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد که روزانه نهایتا ۱۰۰ عدد استوری را با دنبال کنندگانتان به اشتراک بگذارید. اما شما این کار را نکنید، چون تعداد استوری زیاد مخاطبانتان را خسته می‌کند‌، مخصوصا زمانی که حرف خاصی برای گفتن ندارید! پس بهتر است بسته به هدف پیج و زمینه فعالیتتان روزانه مابین ۵ الی ۵۰ استوری منتشر کنید. علاوه بر این استوری‌هایتان نیز باید همانند پست‌هایتان با کیفیت باشند، چون در انتشار استوری، کیفیت مهمتر از تعداد خواهد بود.

سخن آخر

و پایان! اکنون قادرید به راحتی بر اساس‌ نکات گفته شده ایده آل‌ترین تعداد پست در اینستاگرام را انتخاب کرده و فعالیت حرفه‌ای‌اتان را آغاز کنید. اما یک نکته طلایی دیگر: اگر نمی‌توانید تعداد پست زیادی را منتشر کنید، پس تعداد استوری‌هایتان را افزایش دهید. چون پیجی که نه پست‌های زیادی می‌گذارد و نه در استوری فعالیت دارد، احتمالا به زودی توسط مخاطبان فراموش می‌شود.

منبع: نوین

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار