پدر محمد بروغنی: با این جوان‌ها پدرانه برخورد کنید

پدر محمد بروغنی گفت: از مسوولان خواهش می‌کنم تا جایی که می‌توانند با این جوان‌ها همکاری کنند. حرف‌های‌شان را بشنوند و خواسته‌های‌شان را برآورده کنند. نه فقط محمد من، به همه جوان‌ها رحم کنند و حرف‌شان را بشنوند. [بغض حسین آقا می‌شکند]با این جوان‌ها پدرانه برخورد کنند. خدا کند محمد من هم از این وضع خارج بشود، ما هم از این شب سیاه بیرون بیاییم.

روز گذشته مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور از ارجاع پرونده محمد بروغنی یکی از متهمان حوادث اخیر به شعبه هم‌عرض دادگاه صادرکننده رای خبر داد؛ پرونده‌ای که از آبان‌ماه تا به امروز فراز و نشیب فراوانی را طی کرده و ماجرا‌هایی چون، صدور حکم محاربه، زمزمه‌های اجرای حکم، دستور توقف حکم اعدام و پذیرفته شدن درخواست اعاده دادرسی را پشت سر گذاشته است.

به گزارش جهان مانا به نقل از اعتماد، ابتدا جلسه دادگاه محمد بروغنی ۷ آبان برگزار و حکم اعدام او هم ۲۴ آبان ماه صادر شد. ۲۴ آذرماه بود که برخی رسانه‌ها خبر دادند: «محمد بروغنی به انفرادی انتقال داده شده است.»

در پی اعلام این خبر، زمزمه‌هایی در خصوص اعدام قریب‌الوقوع محمد بر سر زبان‌ها افتاد. این خبر، اما توسط نهاد‌های رسمی تایید نشد و محمد دوباره به بند باز گشت. پس از این مرحله در ۱۲ دی، گزارش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر لغو حکم اعدام او و تغییر آن به «یکسال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق» منتشر شد.

نهایتا خبرگزاری میزان در همان روز اعلام کرد حکم اعدام محمد بروغنی پانزدهم آذر در دیوان عالی کشور ایران تایید شده است. ۱۹ دی‌ماه باز هم اخباری درباره اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام محمد بروغنی منتشر شد، اخبار ضد و نقیضی که باعث شد تجمعاتی مقابل زندان رجایی‌شهر کرج برای مخالفت با اجرای حکم اعدام محمد بروغنی شکل بگیرد.

دیدگاه