اکثر شهدای دفاع مقدس مجرد و شهدای مدافع حرم متاهل بودند

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اکثر شهدا در دوران دفاع مقدس مجرد بودند، آن زمان فکر می‌کردیم آنها دلبستگی به این دنیا نداشتند اما اخیرا متوجه شده ایم بیشتر شهدای مدافع حرم متاهل بودند، با این موضوع تفکر ما تغییر کرد که این انسان‌ها در هر شرایطی حاضرند ایثار کنند.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در نشست گرامیداشت روز خبرنگار ضمن پاسداشت این روز و یاد و خاطره شهدای خبرنگار بیان کرد: جامعه ای که نسبت به قهرمان های خود قدردان باشد روحیه ایثار در آن جامعه افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه چیزی که در حالات انسان ها رخ می دهد مانند ترویج روحیه ایثار و شهادت بالاترین و ارزشمندترین خبر است، تصریح کرد: خوشحالیم که برای هر موضوعی نمادی از شهدا داریم بسیاری از تمدن ها خالی از شخصیت های خود هستند.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: در این روزگار شخصیت‌دزدی باب شده، مثلاً برخی کشورها که کمبود عارف و شاعر دارد نام شعرای ما را که با زبان فارسی شعر سروده اند به نام خود میزند، ملت بزرگ ایران مجموعه ای از چهره های مختلف دارد در حوزه خبر هم شهید محمود صارمی، سید مرتضی آوینی و شهید خزایی از شهدای مدافع حرم بودند؛ این نهضت ادامه دارد و معلوم است در نسل های بعدی حالت سلوکی و آرمان خواهی وجود دارد

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: وقتی اتفاقی می افتد خبر رخ می دهد و ناشی از مطلع شدن آن رویداد است، امروز حتی رویداد سازی و خبرسازی می شود تا امواجی در افکار عمومی ایجاد شود، همه ما از طریق خبرگزاری ها از اتفاقات مطلع می شویم، خبر از شخصیت ها و افراد شاخص دارای ارزش خبری بزرگ است که تمام هستی خود را فدای آرمان ها و مردم کردند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه مداحان یک جور کار خبرنگاری انجام می دهند چون اتفاقات گذشته را روایت می کنند، تاکید کرد: کار خبر اگر باعث بصیرت و شناخت سر از ناسره نشود ارزشی ندارد.

 

منبع: ایرنا
دیدگاه