چند درصد دانش آموزان در مدارس دولتی درس می خوانند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این‌که اولویت اصلی ستاد بازگشایی مدارس، ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس عادی دولتی است، گفت: ۷۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس عادی دولتی مشغول به تحصیل هستند.

محمدمهدی کاظمی گفت: شناخت از وضعیت موجود مناطق، گام نخست در فرآیند برنامه ریزی برای نظام تعلیم و تربیت است و در پی آن سیاست‌گذاری برای تغییر در وضعیت موجود راهگشا خواهد بود.

رییس ستاد بازگشایی مدارس با تاکید بر توجه به بهبود و ارتقاء شاخص‌های عمومی و اختصاصی حوزه آموزش متوسطه، اظهار کرد: باید در قالب طرح‌های مختلف، جذب بازماندگان و بویژه طرح شهید محمودوند مورد توجه قرار گیرد تا شاهد ارتقای شاخص‌های عمومی و اختصاصی در ارتباط با بخش‌های مختلف باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: تحقق کامل و دقیق فرآیند ثبت نام، ساماندهی نیروی انسانی و شناسایی و پیشگیری از ترک تحصیل از فعالیت‌های مهمی است که باید بصورت ویژه پیگیری گردد.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به وضعیت مدارس عادی دولتی، افزود: ۷۰ درصد دانش آموزان در مدارس عادی دولتی مشغول به تحصیل هستند، لذا ارتقای آموزشی و تربیتی مدارس عادی دولتی اولویت ستاد بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی آینده است.

وی گفت: توانمندسازی مدیران و معلمان مدارس عادی دولتی با رویکرد برنامه محوری و تمرکز جدی بر آیین نامه اجرایی مدارس در دستور کار خواهد بود.

کاظمی با اشاره به ضرورت توجه به بررسی برنامه‌های یاددهی یادگیری در مدارس عادی دولتی، بیان کرد: ارتقاء برنامه‌های یاددهی و یادگیری در مدارس عادی دولتی و اولویت این مدارس در اختصاص سرانه دانش آموزی از جمله راهبردهای وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت جلب مشارکت از سوی مدیران مدارس، گفت: مشارکت اولیاء در فرآیند تعلیم و تربیت بسیار مهم و کلیدی است و در این راستا رویداد الف تا بهترین تجربه عملی پیش روی مدیران است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان، تصریح کرد: مهارت آموزی در هر سه دوره آموزشی مورد تاکید است و در این خصوص باید آموزش معلمان و بهره گیری از تجهیزات کلیه مدارس در دستور کار قرار گیرد.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار