کارمندان دارای بیماری زمینه ای استان مرکزی یکشنبه دورکار شدند

رییس کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی گفت: دانش آموزان با ارایه پرونده پزشکی و کارمندان دارای بیماری زمینه ای این استان فردا دورکار شدند.

به گزارش جهان مانا ، رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: دانش‌آموزان دارای بیماری زمینه‌ای با پرونده پزشکی بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا می‌توانند فردا ( یکشنبه) ۱۲ آذرماه در مدارس حاضر نشوند.

علیرضا محرابیان افزود: همچنین بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی، کارمندان دارای بیماری‌های پُرخطر و زمینه‌ای هم دور کار شدند و وزرش در فضای باز مدارس و ورزشگاه‌ها ممنوع شد.

وی بیان کرد: در روز یکشنبه ۱۲ آذرماه تمامی مدارس استان دایر است و دانش آموزان شهر اراک که دارای بیماری زمینه‌ای قلبی، تنفسی و ریوی و پرونده پزشکی هستند می‌توانند ضمن ارائه مدارک و هماهنگی با مدیران مدارس در کلاس درس حاضر نشوند.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: فعالیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی شهر اراک که دارای سابقه قبلی و تأیید شده بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی، ریوی و سایر بیماری‌ها است و همچنین کلیه مادران باردار شاغل به صورت دورکاری است و این کارکنان با هماهنگی مدیر مربوطه، مجاز به عدم حضور در محل کار هستند.

محرابیان درخواست کرد: انتظار است اصناف و مدیران بخش خصوصی نیز در این زمینه همکاری لازم را با کارکنان خود داشته باشند.

وی اظهار کرد: انتظار است مردم از ترددهای غیرضروری در فضای باز خودداری کنند و نسبت به زدن ماسک و مصرف مایعات، میوه و سبزیجات به منظور کاهش اثرات سوء آلودگی هوا توجه جدی داشته باشند.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوای این استان، برخورد پلیس راهور با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی فردا ( یکشنبه) تشدید می‌شود و اعمال قانون لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

محرابیان عنوان کرد: متخصصان دانشگاه علوم پزشکی اراک فردا با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پر تردد شهر اراک مستقرند و نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام می‌کنند.

وی تاکید کرد: فعالیت تمامی کوره‌های آجرپزی، معادن، کارگاه‌های عمرانی دارای گرد و خاک و واحدهای تولیدی آلاینده در سطح شهر اراک فردا ( یکشنبه) تعطیل است و اداره محیط زیست و صمت ملزم به نظارت بر فعالیت این واحدها هستند.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز در سطح شهر اراک اعم از مدارس و ورزشگاه‌ها ممنوع و اداره‌کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان با اطلاع‌رسانی مناسب باید تدابیر لازم را در خصوص ممنوعیت‌ها اعمال کنند.

محرابیان تاکید کرد: تمامی مراکز درمانی و مراکز جامع خدمات سلامت شهر اراک در آماده‌باش کامل قرار گیرند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۹۶ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

 

منبع: ایرنا
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار