انسیه خزعلی: ولنگاری و فتنه سال قبل نتیجه انحراف دولت گذشته بود

معاون زنان و امور خانواده رییسی ، می گوید اوج ولنگاری در جامعه را در فتنه و اتفاقاتی که سال گذشته رخ داد، می توان دید که نتیجه یک دهه انحراف از معیارها و ارزشهای دولت گذشته است!

به گزارش جهان مانا ، بخشی از مصاحبه روزنامه کیهان با انسیه خزعلی معاون امور زنان رییس‌جمهوری را در ادامه میخوانید:

به‌طور کلی عملکرد دولت‌های مختلف در رابطه با پیگیری مسائل واقعی زنان را چطور می‌بینید؟

تا زمانی که ما در انتخاب‌های خود دقت نکنیم و افرادی را انتخاب کنیم که آن‌ها پیاده‌سازی اسناد بین‌المللی را بر اسناد ملی و فرهنگ غرب را بر فرهنگ اسلامی ایرانی ترجیح می‌دهند، باید آثار آن را در آموزش و پرورش، فیلم‌ها، ولنگاری فرهنگی و سپس تهاجم و ناتوی فرهنگی شاهد باشیم؛ نتیجه و اوج این ولنگاری را در فتنه و اتفاقاتی که سال گذشته افتاد می‌بینیم که نتیجه یک دهه انحراف از معیارها و ارزش‌های دولت گذشته است. 

اثر تحولات فرهنگی، تدریجی ولی پایا و پویاست و هر دوره‌ای که تمام می‌شود اثر تربیتی خود را کم‌کم نشان می‌دهد و این نکته‌ای بسیار حائز اهمیت است. 

اگر نظامات جهانی و عقلا، مؤسساتی برای استاندارد تشکیل می‌دهند، مثلا برای محصولات غذایی استانداردهایی تعیین کرده‌اند، چرا برای «فکر» چنین استانداردی تهیه نکرده‌ایم؟

به نظر می‌رسد تلاش‌هایی در حوزه تولید سریال‌های نمایش خانگی و شبکه‌های اجتماعی برای مشغول کردن زنان و دختران به زیبایی‌های ظاهری، رفتارهای نامناسب مثل استعمال سیگار و امثالهم می‌شود، نظر شما در این مورد چیست؟

بنده در این رابطه جلساتی با «ساترا» و وزارت ارشاد داشتم و به این نتیجه رسیدم که مسئله مالی و ارتباطات و تعامل کار را خراب می‌کند.

برخی با بودجه‌های کلان هرجا بخواهند نفوذ می‌کنند و از طرفی کسانی که نظارت می‌کنند، چندین مورد را اصلاح می‌کنند، اما برخی از این موارد، مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و تعدادی اثر نیز پُراشکال و با اهمال به نمایش گذاشته می‌شود. 

باید نقش نظارت بر تولید فیلم‌ها جلوتر برود، یعنی همزمان و حتی قبل از فیلمنامه‌نویسی از نویسنده حمایت شود و در مسیر تولید نیز باید نظارت وجود داشته باشد؛ حال آنکه با وجود صرف هزینه‌های کلان برخی آثار ساخته شده، تاثیرات مخربی در جامعه به جامعه وارد می‌شود.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار