انسیه خزعلی: ولنگاری و فتنه سال قبل نتیجه انحراف دولت گذشته بود

معاون زنان و امور خانواده رییسی ، می گوید اوج ولنگاری در جامعه را در فتنه و اتفاقاتی که سال گذشته رخ داد، می توان دید که نتیجه یک دهه انحراف از معیارها و ارزشهای دولت گذشته است!

به گزارش جهان مانا ، بخشی از مصاحبه روزنامه کیهان با انسیه خزعلی معاون امور زنان رییس‌جمهوری را در ادامه میخوانید:

به‌طور کلی عملکرد دولت‌های مختلف در رابطه با پیگیری مسائل واقعی زنان را چطور می‌بینید؟

تا زمانی که ما در انتخاب‌های خود دقت نکنیم و افرادی را انتخاب کنیم که آن‌ها پیاده‌سازی اسناد بین‌المللی را بر اسناد ملی و فرهنگ غرب را بر فرهنگ اسلامی ایرانی ترجیح می‌دهند، باید آثار آن را در آموزش و پرورش، فیلم‌ها، ولنگاری فرهنگی و سپس تهاجم و ناتوی فرهنگی شاهد باشیم؛ نتیجه و اوج این ولنگاری را در فتنه و اتفاقاتی که سال گذشته افتاد می‌بینیم که نتیجه یک دهه انحراف از معیارها و ارزش‌های دولت گذشته است. 

اثر تحولات فرهنگی، تدریجی ولی پایا و پویاست و هر دوره‌ای که تمام می‌شود اثر تربیتی خود را کم‌کم نشان می‌دهد و این نکته‌ای بسیار حائز اهمیت است. 

اگر نظامات جهانی و عقلا، مؤسساتی برای استاندارد تشکیل می‌دهند، مثلا برای محصولات غذایی استانداردهایی تعیین کرده‌اند، چرا برای «فکر» چنین استانداردی تهیه نکرده‌ایم؟

به نظر می‌رسد تلاش‌هایی در حوزه تولید سریال‌های نمایش خانگی و شبکه‌های اجتماعی برای مشغول کردن زنان و دختران به زیبایی‌های ظاهری، رفتارهای نامناسب مثل استعمال سیگار و امثالهم می‌شود، نظر شما در این مورد چیست؟

بنده در این رابطه جلساتی با «ساترا» و وزارت ارشاد داشتم و به این نتیجه رسیدم که مسئله مالی و ارتباطات و تعامل کار را خراب می‌کند.

برخی با بودجه‌های کلان هرجا بخواهند نفوذ می‌کنند و از طرفی کسانی که نظارت می‌کنند، چندین مورد را اصلاح می‌کنند، اما برخی از این موارد، مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و تعدادی اثر نیز پُراشکال و با اهمال به نمایش گذاشته می‌شود. 

باید نقش نظارت بر تولید فیلم‌ها جلوتر برود، یعنی همزمان و حتی قبل از فیلمنامه‌نویسی از نویسنده حمایت شود و در مسیر تولید نیز باید نظارت وجود داشته باشد؛ حال آنکه با وجود صرف هزینه‌های کلان برخی آثار ساخته شده، تاثیرات مخربی در جامعه به جامعه وارد می‌شود.

 

دیدگاه