تشدید بارش‌ها در شمال و شمال شرق کشور تا شنبه

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بارش‌ها تا ۱۵ اردیبهشت ماه در نواحی شمال شرق و شمال کشور ادامه خواهد داشت.

به گزارش جهان مانا، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور خبرنگار با بیان اینکه سامانه بارشی  تا پایان امشب  ادامه دارد گفت: بارش‌های مناسبی رخ داده است.

وی با بیان اینکه از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه شمال‌غرب، شمال‌شرق و نوار شمالی بارش باران خواهند داشت گفت: سامانه بارشی بعدی روز دوشنبه به کشور نفوذ می کند و ابتدا شمال‌شرق کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

ضیائیان تاکید کرد: روز شنبه در شمال غرب، غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریایی خزر، شمال شرق و برخی مناطق در جنوب و شرق کشور رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی شده است.

وی افزود: یکشنبه آینده فقط در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور افزایش ابر، رگبار پراکنده همراه با وزش باد شدید روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

او اظهار کرد: دوشنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در نیمه غربی و سه‌شنبه در نیمه شمالی و ارتفاعات زاگرس در جنوب غرب بارش‌ها آغاز می‌شود. طی روزهای جمعه و شنبه دریای خزر، خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

هشدار هواشناسی نارنجی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی 

وی همچنین از هشدار سطح نارنجی هواشناسی خبر داد  گفت: این هشدار هواشناسی از امشب تا روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه، ادامه دارد و این سامانه بارشی در روز شنبه استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، جنوب غرب فارس، نیمه شمالی خراسان جنوبی، شرق و شمال شرق سمنان، نیمه جنوبی بوشهر، شمال غرب کردستان و جنوب غرب آذربایجان غربی و در روز دوشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، شمال قزوین را در بر خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک محلی و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از جمله پیامدهای احتمالی این سامانه خواهد بود.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار