معرفی هر کیس ازدواج در مراکز همسرگزینی چقدر آب می‌خورد؟

سه سال از تصویب قانون، در حال حاضر ۱۷۴ مرکز همسان‌گزینی در سطح کشور فعالیت می‌کنند که طبق قانون تنها هدف فعالیت آنها پیگیری ازدواج دائم است.

به گزارش جهان مانا، دبیر شورای بررسی صلاحیت مراکز همسان‌گزینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از گذشته تاکنون افراد میانسال و سالخورده‌ و مورد اعتماد محلی، براساس تجارب و شناخت‌شان از افراد، برای امر ازدواج نقش واسطه‌گری را ایفا می‌کردند. اما آسیبی که وجود داشته و دارد این بود که از یک سو این کنشگران ساماندهی نشده بودند و از سوی دیگر برخی از آنها بحث «ازدواج موقت» را در کنار ازدواج دائم پیگیری می‌کردند. در این میان به دلیل نبود قانون و مرجع تشخیصی و همچنین عدم ساماندهی آنها، امکان بررسی وجود نداشت که آیا کنشگری که در محله‌ای به دنبال واسطه‌گری ازدواج است، به طور همزمان برای ازدواج موقت نیز واسطه‌گری می‌کند یا خیر؟.

محمد مُروار با بیان اینکه طیف‌های سنی مختلفی به مراکز همسان‌گزینی مراجعه می‌کنند؛ گفت: در غالب مراکز مراجعه‌کنندگان حداکثری متولد دهه ۶۰ هستند که غالبا ۷۰ درصد آنها دختر و ۳۰ درصد پسرند.

دبیر شورای بررسی صلاحیت مراکز همسان‌گزینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت:اکنون سقف ۱۵۰ هزار تومان از هر فرد برای تشکیل پرونده و ثبت‌نام برای ازدواج دریافت می‌شود. همچنین به ازای معرفی هر فردهمسان شده برای ازدواج نیز ۵۰ هزار تومان دریافت می‌شود.

 

 

منبع: ايسنا
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار