بخشش قاتل فرزند بدون هیچ قید و شرط

زوجی که فرزندشان حدود ۶ سال پیش جلوی خانه خود به خاطر جای پارک به قتل رسیده بود، قاتل فرزندشان را بدون هیچ چشمداشتی بخشیدند.

به گزارش جهان مانا، متهم پرونده حدود ۶ سال قبل وقتی قصد داشت خودرو‌اش را جلوی خانه‌ای در جنوب تهران پارک کند، با اعتراض پسر صاحبخانه روبرو شد و درگیری لفظی بین آنها در گرفت. در نهایت محکوم به قصاص پرونده با اکراه پذیرفت که جای دیگری برای پارک پیدا کند اما هنگام خروج از جای پارک که زیر پنجره خانه مقتول بود، پسر 22 ساله را زیر گرفت. پس از آن مرد راننده از سوی همسایه‌ها دستگیر شد.

راننده جوان که متهم به قتل بود در روند تحقیقات بر غیر عمدی بودن این حادثه مرگبار تاکید داشت، اما نتایج تحقیقات و گفته‌های شاهدان حکایت از  آن داشت که متهم به عمد جوان 22 ساله را زیر کرده است.

به این ترتیب پس از تکمیل تحقیقات، متهم برای محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت تا در برابر قضات دادگاه کیفری از خود دفاع کند. در جلسه محاکمه ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و گفت: متهم قصد پارک کردن ماشینش جلوی در خانه و زیر پنجره مقتول را داشت. به همین دلیل مقتول که جوانی 22 ساله بود به او اعتراض کرد و گفت اینجا جای پارک ماشین ما است، بعد هم جلوی در آمد و در نهایت در حالی که به نظر می‌رسید متهم قصد خروج از آن جای پارک را دارد جوان 22 ساله را زیر گرفت.

پس از آن اولیای دم با حضور در جایگاه گفتند: پسر 22 ساله ما تازه نامزد کرده بود و قصد ازدواج داشت که اینطور جوانمرگ شد، برای همین می‌خواهیم قاتلش قصاص شود.

پس از آن پرونده با صدور حکم قصاص به دیوان عالی کشور رفت این مجازات تایید شد. در ادامه روند رسیدگی، پرونده متهم برای قرار گرفتن در لیست اجرای حکم به دادسرای جنایی تهران بازگشت. در شعبه اجرای احکام، شیما جعفرمحمدی دادیار شعبه سوم همزمان که نام متهم را در لیست نوبت اجرای احکام قرار داد اولیای دم پرونده را برای برگزاری جلسه صلح و سازش دعوت کرد. مدت کوتاهی پس از آن اولین جلسه صلح و سازش در شعبه سوم اجرای احکام برگزار شد و اولیای دم حاضر به حذف نام قاتل فرزندشان از لیست قصاص نشدند. با این وجود دادیار جعفرمحمدی جلسه دوم را با مادر مقتول برگزار کرد و در مورد دلایل  بخشش و اینکه اجرای حکم حتی ممکن است در التیام داغ آنها فایده نداشته باشد صحبت کرد. همچنین این دادیار به مادر مقتول گفت: قاتل 30 ساله دارد و جای فرزند شماست.

در نهایت برگزاری جلسه سوم در دستور کار قرار گرفت و قرار شد مادر مقتول با همسر خود صحبت کند. در جلسه سوم  مادر و پدر مقتول با بزرگواری بدون قید و شرط و بدون دریافت هیچ پولی محکوم به قصاص را بخشیدند.

به این ترتیب جوان محکوم به قصاص که خود در چند قدمی مرگ می‌دید، نجات یافت و به زودی دوباره پای میز محاکمه می‌رود تا از جنبه عمومی جرم به محاکمه شود.

 

 

دیدگاه