۸۰ درصد جامعه روستاییان و عشایر مشکلات اسکلتی دارند

مدیر کل دفتر ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان گفت: تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد ۸۰ درصد جامعه آماری ما بین روستاییان، ناهنجاری و مشکلات اسکلتی دارند که از سنین جوانی و نوجوانی این مشکلات را بهمراه داشتند.

به گزارش جهان مانا، نشست شهرام عظیمی مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری با حمیدرضا طاهری نماینده نوجوانان و جوانان یونیسف امروز (دوشنبه) و با حضور خانم جوکار کارشناس گروه یونیسف درخصوص پیش‌نویس طرح غربال‌گری اسکلتی و حرکتی کودکان و نوجوانان در مناطق روستایی و عشایری برگزار شد.

شهرام عظیمی درخصوص اجرای این طرح اظهار داشت: در تحقیقات انجام شده ۸۰ درصد جامعه آماری ما بین روستاییان ناهنجاری و مشکلات اسکلتی دارند که از سنین جوانی و نوجوانی این مشکلات را بهمراه داشتند که به دنبال این هستیم با استفاده از طرح غربالگری اسکلتی و حرکتی کودکان و نوجوانان در مناطق روستایی و عشایری چاره‌ای برای آن بیاندیشیم.

وی افزود: هدف این طرح آموزش و اطلاع‌رسانی، شناسایی، غربالگری و در نهایت درمان و اصلاح ساختار حرکتی است. فعالیت‌های روزانه روستائیان، ورزش و تحرک بدنی محسوب نمی‌شود، بنابراین این طرح در راستای رفع ناهنجاری‌ها با استفاده از متخصصین آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی، شناسایی و غربالگری خواهد شد و در نهایت پیشگیری و درمان آغاز می‌شود.

همچنین طاهری نماینده یونیسف نیز عنوان کرد: این طرح بصورت پایلوت در یک استان اجرا و بصورت گسترده در سطح کشور انجام می‌شود. این آمادگی را داریم که این طرح را به صورت گسترده انجام دهیم.

در پایان این نشست درخصوص نحوه اجرا، زمان، مکان و اعتبار مورد نیاز طرح و همچنین جامعه آماری مخاطب طرح تبادل نظر شد.

 

منبع: ایرنا
دیدگاه