ادامه ناآرامی‌ها در فرانسه/ ماکرون قصد دارد والدین خرابکاران را «مجازات مالی» کند

در پی خسارات شدید وارده به اموال عمومی در جریان ناآرامی‌های اخیر فرانسه، رییس جمهور این کشور قصد دارد نوعی مجازات مالی را برای خانواده‌های عاملان این تخریب‌ها وضع کند.

 

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در جریان ملاقات با افسران پلیس پاریس اعلام کرد که «مجازاتی مالی و به سهولت قابل وضع» را برای والدین فرزندانی در نظر گرفته که اقدام به آشوب و تخریب می‌کنند.

به گفته وی، این جریمه «از همان اولین کار خطا» قابل وضع خواهد بود.

ماکرون تعلیق کمک مالی دولت به خانواده‌ها (موسوم به کمک عائله‌مندی) را از مصادیق این جریمه دانست؛ با این وجود گفت که مجازات الزاما محدود به این مورد نخواهد بود.

مطابق آخرین آمارها، در یک هفته خشونت‌های شهری در فرانسه ۵۶۰۰ خودرو سوخته شده، به هزار ساختمان خسارت وارد آمده، ۱۱ هزار سطل زباله آتش زده شده‌، ۱۸ هزار مورد تخریب در معابر عمومی و فروشگاه‌ها به ثبت رسیده و در مجموع یک میلیارد یورو ضرر برجا مانده است. این در حالی است که بیش از ۲۵۰ مقر پلیس و ژاندارم  مورد حمله قرار گرفته و ۷۰۰ نفر از نیروهای پلیس نیز مجروح شده‌اند.

ناآرامی‌ها در فرانسه که پس از مرگ یک نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس آغاز شد، نسبت به روزهای گذشته کمتر شده و وزارت کشور از ۷۲ مورد دستگیری در روز دوشنبه (در مقایسه با ۱۵۷ مورد دستگیری در روز قبل آن) خبر داده است.

 

دیدگاه