وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت به مجلس معرفی شد

معاون پارلمانی رئیس جمهور از ارسال نامه رئیسی به رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر معرفی «کیومرث هاشمی» به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خبر داد.

سید محمد حسینی با بیان اینکه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی، در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف،‌ وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد، گفت: کیومرث هاشمی دارای تخصص، تجربه و سابقه مدیریت اجرایی طولانی مدت در حوزه ورزش کشور است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با اشاره به بخشی از سوابق اجرایی و تخصصی هاشمی، گفت: از جمله سوابق وی در حوزه ورزش می توان به «معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای سازمان تربیت بدنی»، «معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش»، «سرپرست فدراسیون فوتبال»،« رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران»، «عضو هیئت رئیسه شورای المپیک آسیا» ،« نائب رئیس فدراسیون فوتبال مدارس آسیا»، « نماینده ورزشی جمهوری اسلامی ایران در یونسکو»، «‌رئیس امور مجامع فدراسیون های ورزشی کشور» و همچنین مدیر کل تربیت بدنی در دو استان همدان و یزد اشاره کرد.

حسینی همچنین ابراز امیدواری کرد که نمایندگان هفته آینده در صحن علنی مجلس با رای اعتماد بالا کیومرث هاشمی را به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب کنند.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان دوم مردادماه استعفای خود را به رئیس جمهور تقدیم کرد و به دنبال موافقت آیت الله رئیسی با این درخواست به دلیل عوارض ناشی از سقوط بالگرد و ضرورت ادامه درمان، کیومرث هاشمی از دهم مردادماه به عنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب شد.

 

منبع: ایرنا
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار