پیرموذن: صف‌های متقاضی مهاجرت در جلوی سفارتخانه‌ها، جلوه‌ای از ناامیدی است

یک نماینده ادوار مجلس گفت: مردم علاقه‌مندند مخالفت خود با جریانات تندرو را از شیوه انتخاباتی که دقیقاً همان شیوه پیشرفته‌ای است نشان دهند.

کمال  الدین پیرموذن در پاسخ به این سوال که آیا شرایط برای اصلاح‌گری در کشور وجود دارد؟؛  افزود: در دنیای امروز همانند همیشه تاریخ آنها که حرف نو، طرح نو و انرژی نو در حل مشکلات مردم داشته و دارند، دیر یا زود مورد اقبال هرچه بیشتر و انجام وظایف تاریخی قرار می‌گیرند و این امر مستلزم کسب توانمندی‌های فکری، سیاسی، اخلاقی، تشکیلاتی بسیاری است و تحول در اذهان را طلب می‌کند. ملت ما در ورای همه جناح‌ها، گروه‌ها و محافل سیاسی، پیشرفته بودن و زنده و مطالبه‌گر بودن خود را به اثبات رساندند.

 

به گزارش جهان مانا، اهم اظهارات وی را در گفتگو با آرمان ملی می خوانید:

  • من به درایت و عقلانیت مردم امیدوار هستم. در فضای تبلیغاتی سیاسی کنونی، ارائه تحلیل‌های عمیق و بی طرفانه و دورنگرانه داخلی و از شرایط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهانی و استنتاج راهبردهای کارشناسانه، بویژه در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و بخصوص در مورد تحول در تقنین عموم قوانین کشور، وظیفه مهمی است. اگر احساس اطمینان و آینده داری در افراد یک جامعه نباشد، در واقع امنیت از آن جامعه رخت برخواهد بست. همچنین اگر شرایط اقتصادی یک جامعه، ناسالم و نگران کننده باشد، باز مردم احساس عدم امنیت می‌کنند.
  • اگر مردم عدالت را دوست دارند برای این است که محصول کار و کوشش آنها غارت نمی‌شود یا تلاش‌های آنها در هر زمینه‌ای با تبعیض و تمایز روبه‌رو نمی‌گردد. بنابراین ایجاد امنیت در عرصه‌های گوناگون از عمده‌ترین و بنیادی‌ترین وظایف حکومت‌ها و دولت‌ها بوده و هست.در فضای عدم امنیت ،آینده پر ابهام می‌شود و برخی برای جست‌وجوی کار و شغل یا تأمین آینده‌ای امیدبخش‌تر برای فرزندان، به خارج آغاز می‌شود.
  • نگاهی به صف‌های متقاضی مهاجرت در جلوی سفارتخانه‌های مهاجرپذیر، جلوه‌ای از حالت ناامیدی است. مهاجرت جوانان تحصیل کرده باهوش به خارج و وجود چند میلیونی ایرانی مقیم خارج از کشور، آمار نگران‌کننده‌ای به ما ارائه می‌دهد. بخش قابل توجهی از تحصیلکرده‌ها، نخبگان، کارآفرینان، کارشناسان، اساتید و محققان ما مقیم خارج‌اند یا در صدد مهاجرت به خارج هستند.در عوض عده‌ای از مهاجران افغانی را مشاهده می‌کنیم که اکثرا افراد غیرکارشناس و غیر مولد هستند. اینها همه، اجزای یک تصویر از آینده است.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار