همراهان مخبر در سفر به اروپا چه کسانی هستند؟

معاون اول رئیسی به دعوت رسمی نخست‌وزیر بلاروس برای سفری یک‌روزه، عازم مینسک شد.

به گزارش جهان مانا ، گفتگو‌های دوجانبه میان هیأت‌های عالی دو کشور و امضای چند سند همکاری بین تهران - مینسک، از دیگر برنامه‌های این سفر است.

 

«عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت که ریاست کمیسیون اقتصادی مشترک را بر عهده دارد، «جواد اوجی» وزیر نفت و «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی، مخبر را در سفر به بلاروس همراهی می‌کنند.

«محمد جمشیدی»، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور درباره این سفر تصریح کرده بود: ملاقات‌های دوجانبه روسای جمهور ایران و بلاروس در حاشیه اجلاس‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و سفر «الکساندر لوکاشنکو» به تهران در اسفند سال گذشته، نشانگر مهیا بودن زمینه توسعه همه‌جانبه روابط اقتصادی است که می‌تواند در سفر پیش‌رو، به توافقات مهم بین دو طرف بیانجامد.

وی همچنین با اشاره به همراهی برخی وزرا و مسئولین ذی‌ربط در سفر مخبر، متذکر شد: سیاست تحریمی کشور‌های غربی علیه کشور‌های مستقل اقتضا می‌کند اشتراکات بیشتر و راهکار‌های دوجانبه‌ی افزون‌تری برای غلبه بر تحریم‌های ظالمانه‌ی غربی‌ها ایجاد شود که این موضوع مهم، به‌طور جدی در دستور کار دولتمردان ایرانی در این سفر قرار دارد.

مخبر: به دنبال تعمیق و گسترش همکاری‌ها در همه حوزه‌ها با بلاروس هستیم

معاون اول رئیس جمهور پیش از عزیمت به بلاروس در جمع خبرنگاران، پیگیری توافقات انجام شده در سفر رئیس جمهور بلاروس به ایران و امضای تفاهم‌نامه‌های جدید همکاری را از اهداف سفر به بلاروس برشمرد و تاکید کرد: موافقت‌نامه‌های بسیار خوب همکاری دو کشور در بخش‌های صنعت، کشاورزی، دارو، پزشکی، ماشین‌آلات کشاورزی و صنعتی، مباحث مالی، تسهیلات بانکی و مبادلات مالی با ارز‌های ملی دو کشور به امضا رسیده که باید هر چه سریع‌تر با دستور رئیس‌جمهور اجرایی و عملیاتی شوند.

مخبر با اشاره به رویکرد جدید سیاست خارجی رئیس‌جمهور و موفقیت دولت سیزدهم در توسعه روابط با کشور‌های همسایه، اسلامی و منطقه‌ای و همچنین سی‌امین سالگرد روابط سیاسی تهران-مینسک تصریح کرد: حجم تبادلات اقتصادی ایران و بلاروس، همپای روابط سیاسی توسعه‌نیافته است که در این سفر به دنبال تعمیق و گسترش همکاری‌ها در همه حوزه‌ها با طرف بلاروسی هستیم.

 

منبع: ایرنا
دیدگاه