اسلامی: طبق سند برجام، امروز روز لغو تحریم‌های تسلیحاتی است

«محمد اسلامی» از انتخاب سازمان انرژی اتمی به عنوان سازمان برتر در رعایت استانداردهای جهانی قدردانی کرد.

به گزارش جهان مانا ، رییس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت درباره فاز دوم و سوم نیروگاه بوشهر گفت فاز دوم و سوم در حال پیشرفت است. اوایل دولت سیزدهم در این پروژه‌ها کار محدود بود و حدود ۲۰۰ نفر فعالیت می‌کردند اما الان نزدیک سه هزار نفر در تمام بخش‌ها در حال فعالیت هستند. 

وی گفت: استانداردهای اتمی توسط آژانس ابلاغ می شود و فعالیت‌های اتمی چون حساسیت ویژه دارد مکلف است استانداردها را رعایت کند. انتخاب سازمان انرژی اتمی از سوی سازمان استاندارد در این راستاست چون ساختارها بر مبنای استاندارهای جهانی و آژانس بین آلمللی انرژی اتمی است.

اسلامی گفت: طبق سند برجام امروز روز لغو تحریم های تسلیحاتی است و به طور طبیعی اگر اتحادیه اروپا به این تعهد خود عمل نکند یعنی همچنان قابل اطمینان نیستند و نمی‌شود به توافق‌هایشان اعتماد کرد.

وی اظهار کرد: بند مربوطه درباره لغو تحریم ها مشمول زمان است و الان در سال هشتم اجرای برجام زمان لغو تحریم های تسلیحاتی است.

رییس سازمان انرژی اتمی درباره فرایند پیوستن این سازمان به دولت الکترونیک نیز گفت: صد در صد الان سیستم‌های ما در این خواسته دولت الکترونیک و هوشمند شده است و سازمان در رتبه بسیار خوبی از این جهت قرار دارد.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار