مهدی مطهرنیا تحلیلگر مسایل بین المللی:

شانگهای و بریکس تیتر رسانه‌ها را پٌر می‌کند؛ نه سفره های مردم را

یک استاد دانشگاه و تحلیلگر مسایل بین الملل گفت که شانگهای و بریکس فقط تیتر رسانه‌ها را پٌر می‌کند؛ نه سفرهای مردم را.

به گزارش جهان مانا ، مهدی مطهرنیا در گفتگو با آرمان ملی در پاسخ به اینکه «حضور ایران در پیمان‌هایی مثل شانگهای و بریکس به چه میزان می‌تواند خلأ وجودی برجام را برای ایران پوشش دهد؟» گفت: 

این مساله بیشتر نوعی پروپاگاندا است. نزدیکی تهران با کشورهای حوزه‌های گوناگون این توافقنامه‌ها برای گریز از انزوای سیاسی ناشی از فشارهای بین‌المللی علیه تهران است.

وی افزود: ایران قبلا عضو ناظر شانگهای شد و سپس به عضویت دائم در آمد و امروز با عضو بودن در شانگهای یا بریکس چه چیزی می‌تواند از منظر عینی در عرصه عملی در جهت حمایت از تهران داشته باشد؟ اینها می‌تواند تیتر روزنامه‌های شما را پر کند ولی سفرهای مردم و خزانه‌های ملی را نه.

مطهرنیا در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: نزدیکی ایالات متحده آمریکا با اتحادیه اروپا در ارتباط با پرونده ایران و همچنین درباره پرونده‌های متفاوتی که در باب تهران مطرح است بیشتر شده است. به ویژه همگرایی میان واشنگتن و لندن در ارتباط با تهران رو به تزاید است. اکنون با توجه به بحران اوکراین و اتهاماتی که اروپاییها به تهران وارد کرده اند و همچین جنگ غزه ، به نظر می‌رسد که تهران کار آسانی نخواهد داشت.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار