افزایش شمار شهدا و مجروحان غزه به 40 هزار تن

در سی و سومین روز از جنگ غزه، مقاومت فلسطین به مقابله با تجاوزات اشغالگران ادامه می‌دهد، هدف قرار دادن تانک‌ها و جنگ‌افزارهای اشغالگران که در حال نفوذ به نوار غزه هستند شدت گرفته و پرتاب موشک‌ به عمق اراضی اشغالی ادامه دارد. از سوی دیگر، اسراییل همچنان به سرسختی خود در رد هرگونه آتش‌بس بشردوستانه، با نادیده گرفتن تمام قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد.

به گزارش جهان مانا ، امروز (چهارشنبه) نیز حملات شدید اسراییل به نوار غزه ادامه دارد، به طوریکه خبرنگار المیادین گزارش داد، توپخانه اسراییل اردوگاه الشاطی در غرب شهر غزه را بمباران کرد و تعدادی از اعضای دو خانواده سمور و حسونه در این اردوگاه زخمی شدند. رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که درگیری‌های شدیدی بین نیروهای مقاومت و نیروهای اشغالگر در نزدیکی اردوگاه الشاطی در جریان است.

خبرنگار خبرگزاری شهاب نیز گزارش داد، در پی بمباران منزل خانواده ظاهر در اردوگاه جبالیا در شمال غزه ۹ شهید به بیمارستان اندونزی منتقل شدند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که هواپیماها و توپخانه رژیم صهیونیستی همزمان اردوگاه الشاطی و نزدیکی منطقه برج‌های مخابراتی در شمال غرب شهر غزه را بمباران کردند. محله تل الهوا در جنوب غربی شهر شاهد حملات هوایی رژیم صهیونیستی بود بطوریکه منازل و آپارتمان‌ها را هدف قرار داد که منجر شد تعدادی شهید و زخمی شوند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی که اطراف دانشگاه قدس در غرب غزه را هدف قرار داد، تعدادی زخمی شدند.

بمباران شدید اردوگاه النصیرات

اشغالگران همچنین آپارتمانی مسکونی در برج ناصر در النصیرات را بمباران کردند. خبرنگار المیادین در ادامه اعلام کرد، در پی حملات صهیونیست‌ها در اردوگاه النصیرات خسارات زیادی به مدرسه آنروا وارد شده‌است.

در این باره خبرنگار العربی الجدید گفت، بامداد چهارشنبه، هواپیماهای رژیم صهیونیستی اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را بمباران کردند. منابع محلی اعلام کردند که هواپیمای اشغالگر خانه خانواده وهبه در اردوگاه النصیرات را هدف قرار داد که منجر به شهادت تعدادی و زخمی شدن تعدادی از فلسطینی‌های دیگر شد که به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند.

این منابع افزودند که هنوز تعدادی از شهروندان زیر آوار خانه تخریب شده هستند.

جنگنده‌های اشغالگر همچنین یکی از برج‌های شهر شیخ زاید در نزدیکی بیمارستان اندونزی در شمال شهر غزه را بمباران کردند.

الجزیره همچنین گزارش داد، صدای آژیرهای خطر در کیسوفیم در غلاف غزه به صدا درآمد.

یک سرباز صهیونیست دیگر در شمال غزه کشته شد

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در جریان درگیری‌ها در شمال نوار غزه، یک سرباز کشته و سه سرباز به شدت مجروح شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی افزود، تعداد کشته‌شدگان از آغاز عملیات زمینی در ۲۷ اکتبر به ۳۱ نفر رسید.

ارتش این رژیم همچنین تعداد کل سربازان کشته شده از هفتم اکتبر را به ۳۴۹ نفر اعلام کرد.

اشغالگران یک کاروان کمک‌های صلیب سرخ را بمباران کردند

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ روز سه‌شنبه اعلام کرد که کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه مورد حمله قرار گرفت.

این کمیته در پستی در پلتفرم «X» بر لزوم احترام به امدادگران بشردوستانه در نوار غزه تاکید کرد.

این کمیته در این پست نوشت: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بمباران کاروان کمک‌های بشردوستانه در غزه را محکوم کرده و نسبت به آن ابراز تاسف کرد.

جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد، رژیم صهیونیستی کاروان انسان دوستانه را هدف قرار داده‌است. این جمعیت گفت که این کاروان حامل کمک‌های پزشکی و غذایی به مراکز بهداشتی از جمله بیمارستان قدس بود.

این جمعیت از جامعه جهانی و نهادهای بشردوستانه خواست تا در سایه هدف قرار دادن کاروان‌های بشردوستانه برای رد این واقعیت اقدام کنند. این جمعیت خاطرنشان کرد: به همین دلیل نهادها نمی‌توانند کمک‌های بشردوستانه را به استان غزه و شمال وارد کنند.

جمعیت هلال احمر فلسطین تاکید کرد که تلاش‌ها برای کمک رسانی باید ادامه یابد، زیرا همه بیمارستان‌ها در این مناطق از تخریب و ریزش و کمبود تجهیزات پزشکی و دارو رنج می‌برند، علاوه بر این، سوخت هنوز وارد تمام نوار غزه نشده‌است. تامین غذا و آب به یک چالش بزرگ در شمال غزه تبدیل شده است.

جمعیت هلال احمر فلسطین خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود شدید سوخت و ناتوانی در تامین آن در روزهای گذشته، جمعیت هلال احمر فلسطین تصمیم گرفت از ساعت نه صبح امروز ژنراتورهای برق بیمارستان قدس را متوقف کند.

جمعیت هلال احمر فلسطین همچنین تصمیم گرفت «علاوه بر اتکا به کپسول‌های اکسیژن و توقف ایستگاه تولید اکسیژن در دوره کنونی، و نیز به دلیل کار نکردن مولد بزرگ برق و تکیه بر ژنراتور کوچک، بخش عمل جراحی را متوقف کند».

بایدن از نتانیاهو خواسته با وقفه سه روزه جنگ موافقت کند

​دو مقام آمریکایی و صهیونیستی به پایگاه خبری آکسیوس اطلاع دادند که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس روز دوشنبه خود با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از وی خواسته تا با توقف سه‌روزه‌ی درگیری‌ها جهت پیشبرد آزادی برخی از اسراء توسط حماس موافقت کند.

۴۰ هزار شهید، مجروح و مفقود ابتدای جنگ غزه

این در حالی است که دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه اعلام کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تاکنون حدود ۴۰ هزار فلسطینی را شهید، مجروح یا مفقود کرده‌است.

سلامه معروف رئیس دفتر رسانه دولتی در غزه شب گذشته در نشست خبری گفت: از ابتدای تجاوز تاکنون ۱۰ هزار و ۳۲۸ شهید شامل ۴۲۳۷ کودک، ۲۷۱۹ زن و دختر و ۶۳۱ سالمند به شهادت رسیده‌اند. بیش از ۳۰۰۰ مفقود و مجروح شدن ۲۶ هزار شهروند ثبت شده است.

وی افزود: تیم‌های دولتی حرکت ۱۰۲۱ شهروند غزه و شمال نوار غزه را ثبت کردند که به مناطقی که اشغالگران ادعا می‌کنند در جنوب نوار غزه امن هستند، آواره شده‌اند و ۴۹ خبرنگار نیز از ابتدای تجاوز شهید شده‌اند. وی ادامه داد: ۱۹۲ نیروی کادر درمانی و بهداشتی شهید، ۴۰ دستگاه آمبولانس تخریب شده، ۱۱۳ موسسه بهداشتی و درمانی آسیب جدی دیده‌ و ۱۸ بیمارستان و ۴۰ مرکز بهداشتی از کار افتاده‌اند.

سلامه خاطرنشان کرد: اشغالگران ۱۰۷۱ کشتار علیه خانواده‌های فلسطینی انجام دادند و جان هزاران شهید و مجروح را گرفتند که اکثر آنها زن و کودک هستند و ۱.۵ میلیون شهروند از خانه‌های خود به مراکز پناهگاه‌ها آواره شده‌اند.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه