واکنش فاضل لنکرانی به «اختلاس‌های عجیب و غریب»/ چرا برق و گوشت و اینترنت را گران می‌کنند؟

یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این اختلاس‌های عجیب و غریب را اگر مسئولین از کنارش بی تفاوت بگذرند، سبب دلسردی مردم نه فقط از انتخابات، بلکه از اصل نظام می‌شود، آیا یک مسئول باید بگوید ما اطلاع دادیم و گفتیم و دنبال کردیم؟! یا شفاف بگوید چه کسی معرفی شد و با چه کسی برخورد شد؟‌ پول کجا برگشت؟ ‌چقدر برگشت؟ مردم سؤال دارند، وقتی پاسخ شفاف داده نشود دلسرد می‌شوند.

به گزارش جهان مانا، آیت الله فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: دشمن نگاه می‌کند چه تعداد از مردم پای انتخابات می‌آیند و همان را معیار قبولی نظام بین مردم قرار می دهد. به قول ما طلبه‌ها گاهی یک ملاک به عنوان ثانوی مطرح می شود. اینکه رهبری معظم می‌فرمایند مخالفت با انتخابات مخالفت با اسلام است، چون امروز دشمن علامت اسلام ناب را در این کشور انتخابات قرار داده است.

وی که در دیدار با جمعی از اعضای مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم سخن می گفت، بیان کرد: حرف اول انتخابات، بها دادن به مردم و میدان دادن به آنهاست که حقّ خود را در نعیین سرنوشت با صندوق‌های رای مشخص کنند، اینطور نیست که ما بگوئیم انتخابات خوب است، اگر هم در جایی یک جناح یا گروه یا مسئولی بخواهد اعمال سلیقه کند مشکلی نداشته باشد. در درجه اول ما باید میدان را برای اینکه مردم شکوفایی سیاسی خود را نشان بدهند باز کنیم.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: انتخابات در عین اینکه یک حقّ است یک تکلیف شرعی مسلم هم هست، قرآن می فرماید «یأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَی أَهْلِهَا»، کدام امانت از ریاست جمهوری یا امر قانونگذاری بالاتر؟

وی در ادامه بیان داشت: مطلب بعدی در مورد مسئولین اجرایی دولت است، چرا در این ایام برق و گوشت و اینترنت را گران می‌کنند؟ چه کسانی این کار را می‌کنند؟ این کار با تدبیر سازگاری ندارد. من نمی‌گویم مردم را فریب دهند چون خود اینکار بدتر از مصیبت گرانی است. خدا نکند اینطور بشود! چون این کار اعتماد مردم نسبت به دولت را از بین می‌برد. بیایید در جاهایی برای مردم تسهیلات قائل شوید و حتی الامکان اجناس ضروری را گران نکنید، چقدر امام، رهبری و مرحوم والد ما در مورد معیشت مردم توصیه نموده‌اند؟

 

منبع: شفقنا
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار