وزیر ارتباطات: برای افزایش کیفیت و سرعت اینترنت از اپراتورها تعهد گرفتیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای نخستین بار از اپراتورها تعهد گرفتیم که افزایش تعرفه در مقابل افزایش کیفیت باشد. اگر این اتفاق رخ ندهد مردم دیگر به ما اعتماد نمی‌کنند. اپراتورها باید همت کنند تا مردم ببینند که با افزایش تعرفه، کیفیت و سرعت اینترنت نیز افزایش یافته است.

 

به گزارش جهان مانا، عیسی زارع‌پور روز گذشته در آیین بهره‌برداری طرح‌های شرکت مخابرات ایران افزود: روزی ارتباطات فقط برای کسب اطلاع بود، اما امروز زندگی روزمره مردم به فناوری وابسته شده است. بسیار خوشحالیم که بسیاری از این نیازها از طریق سکوهایی که توسط نخبگان همین خاک توسعه داده شده است، رفع می‌شود.

وی تاکید کرد: در آینده با وجود فناوری‌هایی مانند کلان داده و هوش مصنوعی، همه زندگی بشر دچار تحول می‌شود. در چنین شرایطی کار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار سخت است که بتوانیم متناسب با روز پیش برویم.

زارع‌پور ادامه‌داد: در ۲ سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه ارتباطات رخ داده است، رییس دولت به این حوزه باور دارد. برای نخستین بار در لایحه بودجه یک تبصره مستقل داشتیم. این اتفاق بزرگی است و سنگ بنای تحولات آینده به حساب می‌آید.

وزیر ارتباطات اضافه‌کرد: دولت مکلف شده سالیانه ۵۰۰ هزار نیروی ماهر را تربیت کند. درباره هوش مصنوعی و دولت هوشمند نیز تکالیفی مشخص شده است که همه اینها باعث توسعه فناوری در زندگی مردم می‌شود. دولت هوشمند یک انقلاب در نظام اداری کشور است.

 

منبع: ایرنا
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار