بریتانیا عروس داعش را پس فرستاد

زن متولد انگلیس که در نوجوانی به سوریه رفت و به داعش پیوست نتوانست تابعیت (شهروندی) انگلیسی خود را پس بگیرد. قبلا دولت انگلیس ، شهروندی و تابعیت او را لغو کرده بود. این زن هم به دادگاه شکایت کرد اما دادگاه به سود وی رای نداد.

به گزارش جهان مانا، شمیم بیگم ملقب به "عروس داعش" این زن بنگلادشی تبار انگلیسی هم اکنون در اردوگاه در سوریه به سر می برد در حالی که  شهروندی و تابعیت هیچ کشوری را ندارد. در این اردوگاه زنان و کودکان اعضای داعش به صورت موقت ساکن هستند. افرادی که کشورهایشان قبول نمی کنند آنها برگردند. این اردوگاه هم اکنون تحت کنترل "نیروهای دموکراتیک " در شمال سوریه اداره می شود. امریکا از این نیروها حمایت می کند.

  "عروس داعش" تنها 15 سال داشت که به همراه دو دختر دیگر در فوریه 2015 از لندن فرار کرد تا از طریق ترکیه به سوریه برود و  داعش بپیوندد. وی از طریق برنامه اینترنتی، با اعضای داعش آشنا شد. او در سوریه با یک داعشی ازدواج کرد.

با این حال هم اکنون او پیشیمان شده و می گوید فریب خورده بود.

 این دختر انگلیسی در خانواده مسلمان و ثروتمندی زندگی می کرد و در مدرسه خصوصی مشغول تحصیل بود اما ناگهانی ناپدید شد. او برای پیوستن به صف داعشی ها مخفیانه از انگلیس به سوریه سفر کرد. هدف از سفر این دختر انگلیسی به سوریه، ازدواج با یکی از اعضای داعش و پیوستن به اعضای این گروه است.

"عروس داعش" تنها 15 سال داشت که به همراه دو دختر دیگر از لندن فرار کرد ...وی از طریق برنامه اینترنتی، با اعضای داعش آشنا و با یکی از آنها ازدواج کرد.

خانواده این دختر قبلا گفته بود: دخترمان فرد عادی بود. ما نمی دانیم این دختر چگونه سوار هواپیما شد در حالی که او هیچ کدام از اتوبوس های لندن را نمی شناخت.

پدر این دختر هم به سی ان ان عربی گفته بود: ما خانواده مسلمان معتدلی هستیم. من از دخترم خواستم که به خانه برگردد اما او به من گفت که تو را در روز قیامت خواهم دید. من می خواهم شهید شوم تا دست تو را بگیرم و به همراه تو وارد بهشت شوم.

بیگم با یک مرد هلندی که در صف داعش می جنگید ازدواج کرد و بیش از سه سال در سوریه زندگی کرد. او در فوریه 2019  در اردوگاه خانواده های داعشی، پیدا شد در حالی که باردار بود.

وزیر کشور انگلیس در آن زمان، "ساجد جاوید" شهروندی بریتانیا را به دلایل امنیت ملی از او سلب کرد.

 دادگاه  لندن هم روز جمعه درخواست تجدیدنظری را که این زن جوان در اکتبر گذشته ارائه کرده بود رد کرد. این زن به دنبال پس گرفتن شهروندی بریتانیا بود تا بتواند به این کشور برگردد اما شکست خورد.

رئیس دادگاه گفته بود دادگاه وظیفه ندارد تصمیم بگیرد که آیا تصمیم سلب تابعیت بریتانیایی شمیم بیگم "ظالمانه" بوده یا اینکه خانم بیگم خود عامل بدشانسی اش بود.

 

دیدگاه