درخواست کاخ سفید از ایرانی برای آزادی کشتی توقیف شده

شورای امنیت ملی کاخ سفید از ایران درخواست کرد تا کشتی توقیف شده MSC AIRES در تنگه هرمز را آزاد کند.

به گزارش جهان مانا ، شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز شنبه خواستار آزادی فوری کشتی توقیف شده در تنگه هرمز شد و اعلام کرد: «توقیف کشتی انگلیسی MSC AIRES توسط ایران در آب های بین المللی را به شدت محکوم می‌کنیم».

از طرفی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده در تماسی با همتای اسرائیلی خود درباره تهدیدات منطقه ای گفت وگو کرد و بر حمایت قاطع واشنگتن از اسرائیل تأکید کرد.

آستین به گالانت گفت: «اسرائیل می تواند برای دفاع از خود در برابر هرگونه حمله ایران روی حمایت ما حساب کند.»

پیش از این «گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس امروز شنبه مدعی شد توقیف کشتی باری MSC Aries توسط ایران غیرقابل قبول و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

«یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیسی هم در پی توقیف یک کشتی مرتبط با این رژیم توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ایران را به «دزدی دریایی» متهم کرده و مدعی شد که عملیات «ناقض قوانین بین‌المللی» است.

نیروی دریایی سپاه ظهر امروز یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

برخی منابع خبری مدعی شدند این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کند و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن است که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار