پزشکیان: دولت برای تقسیم منابع باید بطور هدفمند رفتار کند

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت برای تقسیم منابع باید بطور هدفمند رفتار کند.

به گزارش جهان مانا ، مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شامگاه پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ در دومین مناظره تلویزیونی ۶ نامزد انتخابات که با موضوع اقتصادی -خدمات رسانی عدالت محور دولت- برگزار شد، در فرصت ۴ دقیقه نخست بخش اول خود با به نمایش گذاشتن نمودارهای اقتصادی اظهار کرد: در گام اول باید ببینیم که کجا هستیم؛ بر اساس آمارها مصرف دهک‌های پایین و بالا در رابطه با یارانه‌های انرژی و بنزین وحشتناک است و اختلاف بسیاری میان دهک های بالا و پایین وجود دارد و ما به کسانی که توانمند هستند بیشتر امکانات می دهیم و به آنهایی که پول ندارند پول کمتری می دهیم.

وی افزود: وضعیت جمعیت زیر خط فقر ما بدتر شده که بهتر نشده است؛ مناطق در حاشیه و مرزها به شدت وضع‌شان خراب است و برای اینکه ما بخواهیم این بی عدالتی را اصلاح کنیم باید اول ببینیم که اول کجا را باید نگاه کنیم و آمار و ارقام نیز کاملاً گویاست که کجا هستیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: چگونگی حل این مشکلات در گام اول به داشتن زبان و نگاه مشترک بازمی‌گردد و مشکلات داخلی باید حل شود. از سوی دیگر دولت برای تقسیم منابع باید بطور هدفمند رفتار کند و اگر می‌خواهد قیمت‌ها را درست کند، باید زیرساختها و حمل‌ونقل عمومی را درست کند؛ بانک‌ها ۵۵ درصد وام‌ها را به تهران می‌دهند و این یعنی توسعه در تهران و اطراف تهران و عدم توسعه در سایر نقاط کشور.

پزشکیان تاکید کرد: با مشارکت اقتصاددانان، دانشگاهیان و هماهنگی همه مجموعه ها و هماهنگی با مردم باید یارانه‌ها را هدفمند کرد و به دهک های پایین داد و اجازه نداد دهک های پایین بهره کمتری نسبت به دهک های بالا ببرند؛ باید نسخه‌ای با داشتن پشتوانه کارشناسی بنویسیم و نسخه‌ای که در این زمینه باید نوشت، به این سادگی نیست. از طرف دیگر اگر کنترل تورم و رشد اقتصادی را درست نکنیم، هر اقدامی که انجام دهیم منجر به فقیر شدن همه می‌شود.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار