روایت حسن روحانی از دیدار با سید محمد خاتمی ؛

اصلاح طلبان نقش و سهمی در پیروزی روحانی در انتخابات 92 داشتند؟

حسن روحانی با بیان خاطراتش درباره انتخابات ریاست جمهوری سال 92 گفت که سید محمد خاتمی پس از اعلام پیروزی او به دیدارش رفته و صادقانه می گوید که اصلاح طلبان نقشی در پیروزی او نداشته اند.

حجم ویدیو: ۲.۴۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۶ دانلود ویدیو

به گزارش جهان مانا، مشروح این بخش از خاطرات حسن روحانی را می خوانید:

آقای سید محمد خاتمی در منزل به دیدار من آمد. ایشان به نظرم صادقانه‌ترین و متواضعانه‌ترین حرف‌ها را در تحلیل انتخابات و اصلاحات زد. گفت «من به صراحت می‌گویم ما (اصلاح‌طلبان) هیچ نقشی در پیروزی شما نداشتیم و دنبال فرد و طرح دیگری بودیم. ما تا روز دوشنبه قبل از انتخابات صبر کردیم و تصمیم به حمایت از شما نداشتیم اما وقتی فهمیدیم شما حتماً انتخاب می‌شوید و نظرسنجی‌ها هم این حرف را تأیید می‌کردند در حمایت از شما بیانیه دادیم.» 

مناعت طبع و سلامت نفس خاتمی به این تحلیل صادقانه خلاصه نمی‌شد. او در ادامه گفت: «به همین جهت هیچ منتی بر شما نداریم.» در واقع آقای خاتمی رسماً به من اعلام کرد نه سهمی از این پیروزی می‌خواهد و نه سهمیه‌ای در کابینه – حداقل در مورد شخص ایشان – برای خود در نظر دارد. آقای خاتمی همچنین از مناظره‌ها، مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های من یاد کرد و گفت «خود شما در پیروزی نقش اصلی را داشتید.» 

تحلیل آقای خاتمی همان چیزی بود که من از ایشان انتظار داشتم اما معنی این حرف نادیده گرفتن حمایت اصلاح‌طلبان از من نبود. من حمایت جبهه اصلاحات از خودم را خیلی مهم می‌دانم و به نظرم این حمایت در تمام کردن کار در همان مرحلهٔ اول انتخابات نقش مهمی داشت چون اصولگرایان سعی زیادی داشتند که انتخابات به مرحلهٔ دوم برود. در واقع اشارهٔ آقای خاتمی به آقای عارف برای کناره‌گیری هم به نفع آقای عارف بود – چون مسلماً رأی نمی‌آوردند – و هم به پیروزی من در مرحله اول کمک کرد همچنان که بنا به شنیده‌ها مشاوره آقای ناطق نوری به آقای ولایتی برای کناره‌گیری نکردن در پایان کار بی‌تاثیر نبود.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار