دفاع کمیسیون اتحادیه اروپا از حضور انریکه مورا در مراسم تحلیف پزشکیان: می‌خواهیم تعامل کنیم

کمیسیون اروپا روز پنجشنبه از تصمیم خود مبنی بر اعزام یک دیپلمات ارشد برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان که با انتقاد چندین نماینده پارلمان اروپا مواجه شده بود، دفاع کرد.

به گزارش جهان مانا، انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اروپا، شاخه دیپلماتیک این اتحادیه، برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور جدید جدید ایران، به تهران رفت. کشورهای اروپایی به جای اعزام رهبران خود تصمیم گرفتند نمایندگانشان در تهران را به این مراسم بفرستند.

سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به این انتقادات تاکید کرده بروکسل همچنان بر برقراری «کانال‌های ارتباطی باز» با ایران تاکید دارد و تلاش می‌کند با وجود تحریم‌ها سیاست تعامل انتقادی خود را در قبال تهران پی بگیرد.

پیتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا هم در این خصوص تاکید کرد که حضور مورا در تهران با این هدف انجام شده که بروکسل بتواند با مقام‌های دولت آینده ایران تعامل کند و از این طریق امکان انتقال مواضع اتحادیه اروپا در مورد همه مسائل مربوط به ایران با تهران وجود داشته باشد.

آقای استانو افزود: «روابط ما با ایران بنا به دلایل مختلفی در سطح بسیار پایینی است. اما ما باید با همه این مسائل به شکل فعالانه‌ای برخورد کنیم. اینها پیام‌هایی است که ما با حضور خود به آنها منتقل می‌کنیم و مسائلی هستند که سعی می‌کنیم آنها را حل کنیم.»

 

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار