روزنامه آمریکایی:

موشک‌های ایران توان نفوذ به پدافند هوایی اسراییل را دارند

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به عملیات «وعده صادق ۲» اشاره کرد و اعلام کرد که موشک‌های ایران توانسته‌اند به سیستم پدافند هوایی اسرائیل نفوذ کرده و خساراتی را به آن وارد کنند.

به گزارش جهان مانا، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به موفقیت عملیات «وعده صادق ۲» ایران علیه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت که موشک‌های ایران پس از شکافتن پدافند هوایی رژیم صهیونیستی، خسارات میدانی قابل توجهی به اهداف مدنظر وارد کرده است.

براساس این گزارش، تهران در این عملیات تنها از موشک‌های بالستیکی استفاده کرد که در مقایسه با موشک‌های کروز سرعت بیشتری داشت. این روزنامه مدعی شده است که ایران حدود ۱۸۰ موشک شلیک کرد که ۳۲ فروند به پایگاه هوایی «نواتیم» اسرائیل رسید.

همچنین براساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، دست کم یکی از پرتابه‌ها با فاصله‌ای نزدیک، به مقر سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) واقع در تل‌آویو اصابت کرد.

این روزنامه نوشته است که موشک‌های رهگیری که اسرائیل در اختیار دارد، به مراتب گران‌تر از موشک‌های ایرانی بوده و تولید و تأمین آن برای تل‌آویو محدود است و به همین دلیل رژیم صهیونیستی حفاظت از برخی مناطق را به سایر نواحی ترجیح داد.

در جریان عملیات وعده صادق ۲ از سوی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، خسارت‌های زیادی متوجه این رژیم شد. هرچند این رژیم سعی در سانسور کامل این شکست را داشت اما در نهایت تصاویر و اطلاعاتی در این مورد به دست آمده که عمق شکست بزرگ اسرائیل را نشان می‌دهد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه‌شنبه‌شب با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «در پاسخ به شهادت شهید هنیه، سیدحسن نصرالله و شهید نیلفروشان، قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم. چنانچه رژیم صهیونیستی به عملیات ایران واکنش نشان دهد با حملات کوبنده مواجه خواهد شد. باوجود اینکه این منطقه با پیشرفته‌ترین و پرحجم‌ترین سامانه‌های پدافندی محافظت می‌شد، ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی به وحشت افتاده است.»

 

منبع: مهر
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار