تعلل وزیر ورزش در تغییر مدیرانش چیست؟

حدود دو ماه از تصدی وزارت ورزش توسط احمد دنیا مالی می‌گذرد اما وی طی این مدت نه حکمی صادر کرده و نه اقدام دیگری برای تغییر در ساختار این وزارتخانه یا دیگر بخش‌های ورزش.

«وزیر» تنها تغییر وزارت ورزش و جوانان/ «دنیا» در سکوت پیش می‌رود

به گزارش جهان مانا، دست به مهره شدن به قصد جابه جایی و به کار گرفتن نیروهای کمکی موردنظر، جزو اولین اقداماتی است که هر یک از وزرا در بدو تصدی وزارتخانه متبوع خود تصمیم به انجام آن می‌گیرند. این تصمیم اما جزو اولویت‌های ششمین وزیر ورزش ایران نیست چرا که طی یک ماه و نیم حضورش در رأس ورزش نه مدیری را کنار گذاشته، نه فردی را جابه جا کرده و نه نیروی جدیدی اضافه کرده است.

آغاز به کار وزیر ششم بدون وقت‌کشی

احمد دنیا مالی ۳۱ مرداد صاحب رأی قاطع نمایندگان مجلس شد و اینگونه با یک پیشینه قابل توجه ورزشی به عنوان ششمین وزیر ورزش معرفی شد. وی یک روز پس از رأی اعتماد مجلس (اول شهریور) در روزی که کیومرث هاشمی وزیر پیشین ورزش به دلیل سفر زیارتی اربعین در وزارت ورزش حضور نداشت، وارد این وزارتخانه داشت و به صورت رسمی زمام امور را به دست گرفت.

وی اینگونه نشان داد برای آغاز به کارش معطل افراد نمی‌شود و وقت کشی نمی‌کند همانگونه که بعد از معرفی به عنوان یکی از وزرای کابینه دولت پزشکیان، به وزارت ورزش رفت و با قصد کسب برخی اطلاعات وارد دفتر وزیر شد آنهم زمانیکه بازی‌های المپیک در جریان بود و کیومرث هاشمی به دلیل سفر به پاریس در دفترش حضور نداشت.

عیادت از رییس فدراسیون فوتبال

دنیا مالی حتی در اولین روز کاری خود به عنوان وزیر ورزش (اول شهریور) به بیمارستان محل بستری مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال رفت و با عیادت از وی، به صورت رسمی ارتباطش با بدنه ورزش را استارت زد تا به نوعی این پیام را به جامعه ورزش منتقل کند که در هیچ شرایطی از اتفاقات ورزش و افراد آن غافل نخواهد بود حتی اگر اولین روز کاری باشد و نیاز به حضورش در مکانی غیر ورزشی باشد.

مشارکت در برنامه‌های داخلی فدراسیون‌ها هم از برنامه‌هایی بود که وزیر ورزش خیلی زود و حتی پیش از آغاز دیدار با رؤسا و سفرهای استانی به آن ورود کرد. وی همزمان با برگزاری مراسم روز ملی کشتی و بزرگداشت مقام شامخ استاد برزگر (۵ شهریور) به فدراسیون کشتی رفت تا نشان دهد برای پیشکسوتان، تکریم جایگاه آنها و همراه بودن با فدراسیون‌ها اهمیت لازم را قائل است.

اتفاقاً در همین مراسم، دنیا مالی به «تحول» و لزوم ایجاد آن در ورزش اشاره کرد اما تا به امروز کمتر نشانی از آن یا انجام اقدامات لازم برای شکل گیری آن دیده شده است.

عیادت دنیامالی از مهدی تاج

احمد دنیا مالی در اولین روز کاری اش (اول شهریور) با حضور در بیمارستان از مهدی تاج عیادت کرد

به نظر می‌رسد، وزیر ورزش در نشست‌هایی که به هر بهانه با رؤسای فدراسیون‌ها داشته است، از فرصت پیش آمده برای مطرح کردن اهمیت عملکردشان در ناگویا استفاده لازم را برده و به نوعی خواسته در همین آغاز به کارش، گربه را دم حجله کشته باشد اما این سوال مطرح است که در عمل و تا به امروز برای «تحول» مورد تاکید و «مدال آوری در رشته‌های بیشتر» چه اقداماتی انجام شده است؟

 

منبع: مهر
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار