هواپیمای جاسوسی اسرائیل سرنگون شد

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای جاسوسی پدیده‌ای است که رژیم اسرائیل از سالها قبل یعنی حتی 45 سال قبل نیز انجام می‌داده است.

به گزارش جهان مانا، یک فرمانده نظامی اسرائیل خبر داد یک هواپیمای بدون خلبان اسرائیلی در یک مأموریت شناسایی بر فراز سوریه، به پایگاه خود بازنگشت. این خبر را روزنامه جمهوری اسلامی در 17 مهر 1358 به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس منتشر کرده است.

علت مشخص سرنگونی این هواپیمای جاسوسی اعلام نشده بود؛ اما این احتمال ذکر شده بود که ممکن است توسط آتشبارهای ضدهوایی سوریه سرنگون شده باشد.

به گفته مقامات اسرائیلی، ارسال علامت توسط این هواپیمای شناسایی که فایربی نام داشت و از اسرائیل هدایت می‌شد، در چهل‌کیلومتری داخل حریم فضایی سوریه واقع در نزدیکی پایگاه سوریه قطع شد. 

در ادامه این خبر تصریح شده: این نوع هواپیماها که از سال 1972 در نیروی هوایی اسرائیل مورد استفاده قرار میگیرد، معمولا برای گرفتن عکس های شناسایی به کار می رود ولی مقامات اسراییلی نگفتند که هواپیمای مذکور برای انجام چه ماموریتی بر فراز سوریه در پرواز بود!

در خاتمه این خبر تصریح شده که «تجاوزات اسرائیل به‌عنوان یک قدرت توسعه‌طلب در منطقه همواره ادامه داشته و پرواز تجسسی فوق، بخشی از نقشه اسرائیل مبنی بر اشغال تدریجی کشورهای اسلامی را تشکیل می‌دهد.»

 

دیدگاه