بازار فرضیه ها داغ است؛

علت لورفتن اسناد فوق محرمانه آمریکا درباره تدارک اسراییل برای حمله به ایران چیست؟

16 روز دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می شود. آیا این می تواند دلیلی برای انتشار اخبار فوق محرمانه آمریکا درباره آمادگی اسراییل برای حمله به ایران باشد؟

به گزارش جهان مانا، این اسناد دارای مهر «فوق محرمانه» است که جزئیات آماده‌سازی ارتش اسرائیل را برای حمله تلافی‌جویانه به ایران توضیح می‌دهد. تاریخ این اسناد نیز ۱۵ و ۱۶ اکتبر (۲۴ و ۲۵ مهرماه) است. 

در این اسناد ادعا شده که ایالات متحده از ٨ اکتبر شاهد جابجایی دست‌کم ۱۶ فروند موشک بالستیک هواپرتاب و حداقل ۴۰ فروند موشک دیگر توسط نیروی هوایی اسرائیل در یکی از پایگاه‌های هوایی این کشور بوده است.

افزون بر این، ادعا شده که نیروی هوایی اسرائیل در ١۵ اکتبر تمرین‌هایی را شامل سوخت‌‌گیری هوا به هوا و عملیات جستجو و نجات جنگی، با مشارکت تعدادی قابل توجهی از هواپیماهای خود انجام داده است. همچنین، در این اسناد ادعا شده که نیروی هوایی اسرائیل در حال آمادگی برای حمله پهپادی است.

حالا که آمریکا اصالت این اسناد را تایید کرده است؛ گمانه ها درباره اینکه علت لورفتن این اسناد چیست، به راه افتاده است.

کار هکرها است؟

در این میان، گروهی بر این باورند که افشای این اطلاعات در پی یک حمله هکری توسط هکرهای وابسته به جمهوری اسلامی رخ داده و نشان دهنده اشراف اطلاعاتی این کشور بر ساختارهای نظامی ایالات متحده و کاخ سفید است.

 

به گزارش یورونیوز، اما گروهی دیگر هم دولت جو بایدن را متهم کرده‌اند که با افشای این اطلاعات خواسته تا حمله اسرائیل را تا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که حدود دو هفته دیگر برگزار می‌شود، به تعویق بیندازد تا شانس پیروزی کامالا هریس در مقابل دونالد ترامپ بیش از این کاهش نیابد.

گروه سوم هم معتقدند که این درز اطلاعات،  توسط سیستم اطلاعاتی اسرائیل انجام شده است.

در همین حال، فرضیه های دیگری هم مطرح است که فراوانی کمتری به نسبت سه فرضیه فوق دارد.

با وجود این، هنوز شواهد کافی برای اثبات هیچ‌یک‌ از فرضیه ها وجود ندارد ولی تحولات آتی می تواند پاسخی در رد یا تایید این اطلاعات بدهد.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار