آتش زدن و ورود هواداران مقتدی صدر به سفارت سوئد در بغداد

هواداران مقتدی صدر سفارت سوئد را آتش زدند. این

تجمع مردم در اطراف ساختمان سفارت حوالی ساعت ۱ بامداد به وقت محلی آغاز شد؛ سپس شماری از معترضان از دیوار سفارت بالا رفتند و داخل آن شدند و اقدام به آتش‌سوزی کردند.

وزارت خارجه سوئد اعلام کرد که کارکنان سفارتش در امنیت هستند. در بیانیه این وزارتخانه آمده است: ما از وضعیت آگاه هستیم. کارکنان سفارت ما در امنیت هستند و ما به طور منظم با آن‌ها در تماس هستیم.

بیانیه می‌افزاید: حمله به سفارتخانه‌ها و دیپلمات‌ها نقض جدی کنوانسیون وین است. مقامات عراقی مسئولیت حفاظت از ماموریت‌های دیپلماتیک و کارکنان دیپلماتیک را دارند.

گزارش‌های شاهدان حادثه همچنین حاکی از آن است که خودرو‌های آتش نشانی برای خاموش کردن حریق به محل سفارتخانه آمده‌اند و میان نیرو‌های امنیتی عراق و دیگر معترضانی که سعی دارند وارد محوطه سفارت شوند نیز درگیری روی داده است.

در جریان این اعتراضات که از شب گذشته آغاز شد، برخی از تظاهرکنندگان نسخه‌هایی از قرآن و برخی نیز تصاویری از محمد صدر، پدر مقتدی صدر را در دست داشتند.

وزارت خارجه عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای حمله و ایجاد آتش سوزی در سفارت سوئد در بغداد را به شدیدترین لحن محکوم کرد و از نیرو‌های امنیتی خواست در این زمینه فورا تحقیقات لازم را آغاز کنند.

 

دیدگاه