وزیر ارشاد: حواشی اخیر درباره استاد « شفیعی کدکنی » شیطنت خبری بود!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حواشی اخیر پیرامون کتاب جدید استاد ادبیات فارسی، واکنش نشان داد.

به گزارش جهان مانا ، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت امروز (چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲) با اشاره به برخی حواشی پیرامون اشعار شفیعی کدکنی، اظهار کرد: آقای «شفیعی کدکنی» شاعر بی‌نظیری است و استاد بنده در دانشگاه است و ما نسبت به آقای دکتر، حس تعظیم داریم و در مورد حواشی پیش‌آمده در خصوص مجوز انتشار کتاب جدید ایشان، خبر رسانی دوستان‌مان ایراد دارد.

وی افزود: هر اثری فرآیندی دارد؛ ما ۲۵۵ هزار درخواست مجوز کتاب داریم؛ به غیر از نیم درصد، در این دو سال به همه مجوز دادیم؛ کتاب جدید ایشان هم مثل بقیه، فرآیندش را طی می‌کند و در به وجود آمدن این حواشی، یک شیطنت خبری صورت گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: استاد شفیعی کدکنی، از افتخارات ما است و دوستان رسانه‌ای نباید با حُب و بغض‌های سیاسی، این بی اخلاقی فرهنگی را انجام دهند؛ دوستان ما در رسانه‌ها باید رعایت کنند و به مفاخر احترام بگذارند.

به گزارش جهان مانا ، اخیرا خبری از ممیزی کتاب جدید استاد شفیعی کدکنی منتشر شد و اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اقدام به صدور مجوز کتاب تازه این استاد ادبیات دانشگاه تهران نمی کند.

منبع: مهر
دیدگاه