ستاره اسکندری: سانسور عقیده جواب نمی‌دهد/ امیدوارم یک وزیر فرهنگ زن ببینم

ستاره اسکندری گفت: وقتی واژه ممنوع‌الکار به کار می‌بریم، من می‌توانم فکر کنم و کسی نمی‌تواند من را از اندیشیدن باز دارد. نهایتش این است که من دیگر جلوی دوربین نمی‌آیم وگرنه که من کارم را می‌کنم، چون مغز یک هنرمند فراتر از مرز‌های باید و نباید حرکت می‌کند. بنابراین من با آن شیوه‌های رفتاری به شدت مشکل دارم و به شدت معترض هستم و باز هم تجربه ثابت کرده که سانسور عقیده جواب نمی‌دهد.

به گزارش جهان مانا، اهم اظهارات وی را به نقل از روزنامه اعتماد می خوانید:

  •  امیدوار هستم سایه بازیگران جدی سینما کماکان بر سر ما باشد و فرصتی پیش آید برای خانم بنی‌اعتماد، آقای بیضایی، تقوایی و دکتر رفیعی و دیگران.
  • ن وقتی قرار شد «خورشید آن ماه» را کار کنم قرار نبود کارگردانی کنم و قرار بود دوست دیگری کارگردانی کند و من این کار را تهیه کنم. وقتی نشد آن دوست نازنین کار کند و من گفتم کارگردان دیگری را معرفی می‌کنم، دوستان من مخالفت کردند و گفتند خودتان کار کنید. یعنی می‌خواهم بگویم از ابتدای امر قرار نبود این کارگردانی اتفاق بیفتد، چون ایجاد این جریانات یعنی حتی الان ساخت مرکز فرهنگی، ماشین خیمه‌شب‌بازی، اینهاست که می‌تواند کم‌کم آن تحول را ایجاد کند چه در سیستان و بلوچستان یا سایر استان‌ها یا حتی در نفس سینما. منظورم تهیه کننده‌های خانم مهمی است که از گذشته‌ها در تلویزیون داشته‌ایم که تهیه‌کننده‌های بسیار قدری بودند
  •  امیدوارم سن من قد بدهد که یک روزی یک وزیر فرهنگ زن ببینم.

 

دیدگاه