کدام باشگاه قانون سقف بودجه را امضا نکرد؟

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال اعلام کرد قانون سقف بودجه باشگاه‌ها به امضای پانزده باشگاه لیگ برتری رسیده است.

قوانین جدید نقل و انتقالاتی فوتبال ایران و همچنین سقف قرارداد باشگاه‌ها به یکی از موضوعات مهم فوتبال ایران تبدیل شده و امروز هم مهدی تاج، منصور قنبرزاده، محمدرضا کشوری فرد و علی خطیر برای توضیح این موضوع یک نشست خبری برگزار کردند.

علی خطیر ، مشاور عالی رئیس فدراسیون فوتبال، در این کنفرانس درباره نحوه برخورد با باشگاه‌هایی که قانون سقف بودجه را رعایت نمی‌کنند، توضیح داد: جلسات کارگروه در مورد اینکه با این نحوه تخلف در جهت عدم رعایت سقف بودجه و قوانین چگونه برخورد کنیم، ادامه دارد. مواردی مانند اینکه آهن می‌دهند، قراردادهای ثانویه و... در مورد این مسائل در جلسات کارگروه بررسی خواهد شد. تخلفات دقیقا بررسی و با قوانین انضباطی مطابقت داده می‌شود. هرکجا قوانین انضباطی جرایم را پوشش بدهد، تنبیهات در نظر گرفته می‌شوند. اینکه بخواهید صد درصد اجرا کنید، امکانش نیست. ممکن است فردا مدیربرنامه‌ای بیاید و قراردادی به ما بدهد یا بازیکن بگوید من قرارداد دیگری داشتم، به خاطر همه این مسائل باشگاه‌ها تحت ریسک هستند. یا ممکن است روزی خبرنگاری از قراردادی اطلاع پیدا کند.

وی افزود: شعار فدراسیون این است که برای اجرای این قوانین اراده فدراسیون جهت دور زدن قوانین را امتحان نکنید. مطمئنا این امتحان سخت است. شاید برخی فکر کنند به همان شیوه 8-7 سال قبل است و فدراسیون جدی نیست اما مطمئنم این بار قضیه متفاوت است. اراده و مطالبه تمام ارکان فدراسیون، نظام جامعه این است. فضای فوتبال فضای دلالی است. بسیار مسموم شده است. جامعه رسانه باید کمک کند. همه در یک کشتی هستیم. اگر بتوانیم این قوانین را اجرا کنیم مطمئنا آینده فوتبال ایران تضمین شده است. همه باشگاه‌ها تقریبا در ابتدای ورشکستگی هستند. اگر این قوانین اجرایی نشوند، اگر کمک نکنیم و باشگاه‌ها ساماندهی نشوند، فوتبال ما آینده خوبی ندارد.

همچنین قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال، در این باره گفت: از مدیران عامل باشگاه‌ها تشکر می‌کنیم. در این طرح برخی به این موضوع اشاره داشتند که باشگاه‌ها مشارکت ندارند اما زمانی که پیش نویس این طرح آماده شد، ما اجلاسی را با مدیران عامل باشگاه‌ها و یا نمایندگان تام الاختیار باشگاه‌ها برگزار کردیم که اکثریت  آنها صورت جلسه را تایید و امضا کردند. در این خصوص، علاوه بر مواردی که قرائت شد، برخی از مدیران عامل باشگاه نکاتی را اضافه کردند و هم کتبا تقاضای سقف بودجه را داشتند و هم در آن جلسه طرح موضوع کردند. در بند 4 که به امضای مدیران عامل باشگاه‌ها رسیده، نوشته شده با مشخص سازی سقف بودجه موافقت نمودم و به کارگروه فدراسیون اختیار داده‌ام تا این سقف را تا تاریخ هفتم خرداد ماه مشخص کند.

او در پایان در پاسخ به اینکه آیا همه باشگاه‌ها این قانون را امضا کرده‌اند، گفت: مدیرعامل محترم سپاهان  پرواز داشت و زودتر رفتند و نتوانستند امضا کنند که البته مشکلی نیست و با توجه به امضای اکثریت مدیران عامل باشگاه‌ها این قانون قابل اجرا است.

 

منبع: ورزش3
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار