شکست تلخ پورتو در بزرگترین بازی پرتغال

بنفیکا موفق شد به لطف تک گل آنخل دی ماریا، برنده دیدار کلاسیک پرتغال شود.

در مهم‌ترین دیدار هفته هفتم رقابت‌های لیگای پرتغال در استادیوم دالوز شهر لیسبون، بنفیکا موفق شد در بزرگترین مسابقه این کشور موسوم به کلاسیک، با تک گل آنخل دی ماریا از سد پورتو عبور کند. دیداری که به واسطه اخراج زودهنگام فابیو کاردوسو در دقیقه 19، کاملا یک طرفه و به سود میزبان در جریان بود و شاگردان کونسیسائو نتوانستند بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارند.

نخستین موقعیت جدی بازی را پورتو ایجاد کرد. ارسال ژائو ماریو از سمت راست را گالنو با یک شوت روی پای دیدنی روانه دروازه بنفیکا کرد که آناتولی تروبین آن را به خوبی مهار کرد. در دقیقه 19 مسابقه داور بازی تصمیم جنجالی گرفت. روی فرار دیوید نرس از سمت چپ، این بازیکن با تکل فابیو کاردوسو سرنگون شد که ژوائو پینهیرو، داور مسابقه، مدافع پورتو را با یک کارت قرمز مستقیم اخراج کرد.

حواشی بازی تیم پورتو در لیگ پرتغال

در دقیقه 36 مسابقه داور مسابقه دل تمام هواداران پورتو را خالی کرد. او ابتدا و پس از خطای دیوید کارمو یک کارت زرد به این بازیکن نشان داد ولی آرتور سوارز دیاز، کمک داور ویدیویی از او خواست تا برای بررسی احتمال دریافت کارت قرمز، به کنار زمین برود. همین موضوع با اعتراض شدید مهدی طارمی همراه شد که ژوائو پینهیرو یک کارت زرد را به مهاجم ایرانی نشان داد ولی پس از بازبینی صحنه نیز تصمیم خود را تغییر نداد و به همان کارت زرد بسنده کرد.

در دقیقه 40 پورتو تا مرز باز کردن دروازه میزبان پیش رفت که شوت تماشایی په‎ په را تروبین با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد. در نهایت نیز بازی با تساوی بدون گل در نیمه اول به پایان رسید. نخستین موقعیت جدی بازی در نیمه دوم را اورکون کوکچو ایجاد کرد. یک ارسال از سمت راست به روی دروازه نصیب این بازیکن ترک تبار شد که شوت روی پا و دیدنی این بازیکن با برخورد به تیرک دروازه به بیرون رفت.

حواشی بازی تیم پورتو در لیگ پرتغال

دیوید نرس این فرصت را داشت تا قفل دروازه پورتو را باز کند. پاس در عمق و دیدنی دی ماریا به نرس رسید. او با یک سر توپ دیدنی، په‌په را از جریان بازی خارج کرد و سپس ضربه‌اش را روانه دروازه کرد که دیوگو کاستا با واکنشی دیدنی آن را راهی کرنر کرد. در ادامه نیز ارسال ژوائو نوس در تیر دوم به اوتامندی رسید ولی شوت این بازیکن با برخورد به تور کنار دروازه به بیرون رفت.

بالاخره بنفیکا موفق شد در دقیقه 68 و توسط ستاره آرژانتینی خود به گل برسد. روی یک تعویض جناح، توپ در سمت چپ به دیوید نرس رسید که ارسال زمینی او پشت محوطه 6 قدم نصیب آنخل دی ماریا شد و شوت این بازیکن با وجود آنکه قدرت کافی نداشت اما با برخورد به گالنو تغییر مسیر داد و در شرایطی که دیوگو کاستا به سمت چپ خود رفته بود، نتوانست به موقع تغییر مسیر بدهد و توپ به راحتی وارد دروازه پورتو شد.

حواشی بازی تیم پورتو در لیگ پرتغال

طارمی در دقیقه 90+3 یک فرصت گلزنی داشت که ضربه سر او در شرایط آفساید زده شد ولی سنگربان بنفیکا موفق شد آن را مهار کند. در نهایت تلاش پورتو 10 نفره برای رسیدن به گل تساوی بی نتیجه بود و بنفیکا به لطف گل اتفاقی آنخل دی ماریا توانست سه امتیاز این دیدار حساس و بزرگ را از آن خود کند و با یک بازی بیشتر نسبت به اسپورتینگ، به صدر جدول صعود کرد.

 

دیدگاه