بازی سپاهان - الاتحاد شروع نشده، لغو شد/ ترک زمین بازی از سوی عربستانی‌ها به علت نصب تندیس حاج قاسم در مقابل تونل ورودی بازیکنان؟

در حالیکه قرار بود بازی سپاهان و الاتحاد عربستان در قالب رقابتهای لیگ آسیایی، امروز در استادیوم نقش جهان برگزار شود، بعلت ترک زمین توسط الاتحاد، این بازی لغو شد.

قرار بود دیدار تیم های فوتبال سپاهان اصفهان و الاتحاد عربستان از ساعت 19:30 دقیقه در ورزشگاه نقش جهان برگزار شود، اما اعتراض تیم الاتحاد به برخی اتفاقات اجازه شروع این بازی را نداد. با وجود پیگیری هایی که مسئولان باشگاه سپاهان و مسئولان برگزاری مسابقات انجام دادند، الاتحاد حاضر به حضور در زمین نشدند و ورزشگاه را ترک کردند.

هنوز واکنش رسمی درباره علت این اتفاق از سوی طرفین اعلام نشده است امابر اساس گمانه ها، استفاده از تندیس سردار سلیمانی در مقابل تونل ورودی بازیکنان باعث شده تا تیم الاتحاد حاضر به حضور در زمین نشود.

صفحه فارسی پادشاهی عربستان صعودی در شبکه های اجتماعی نیز استفاده از تندیس حاج قاسم را علت این امر دانست.

طبق قوانین فیفا هیچ کشوری نباید در بازی فوتبال از نمادهای سیاسی استفاده کند. 

با این حال، خبرگزاری فارس این موضوع را رد کرد و نوشت: 

« برخی ادعا می کنند تاخیر و لغو مسابقه به دلیل وجود تندیس شهید سلیمانی در ورزشگاه است.

این در شرایطی است که این تیم عربستانی روز گذشته در همین ورزشگاه که تندیس شهید سردار حاج قاسم سلیمانی وجود دارد، تمرین کرده بود و بسیار بعید است که تیم عربستانی بابت چنین موضوعی، این گستاخی را کرده باشد.»

به گفته فارس، این تندیس بیش از 4 سال است که در ورزشگاه نقش جهان اصفهان وجود دارد.

در همین حال، باشگاه سپاهان اعلام کرد که این بازی با تصمیم داور لغو شده است. 

این باشگاه افزود که بابت این اتفاق شکایتی را به فدراسیون فوتبال ارائه خواهد کرد. 

به دنبال این اتفاق برخی خبرنگاران و کارشناسان فوتبال عربستان جوسازی را آغاز کرده و میگویند با اتفاقاتی که در ورزشگاه نقش جهان رخ داده، کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی را ۳ بر صفر به سود الاتحاد خواهد کرد.

 

 

 

 

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار