هنگ‌کنگ حریف ایران در راه جام‌جهانی 2026

تیم ملی فوتبال هنگ‌کنگ با غلبه بر بوتان، راهی مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی شد.

به گزارش جهان مانا ، در مسابقات پلی آف برای تعیین تیم‌های راه یافته به مرحله گروهی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2026، تیم ملی فوتبال هنگ‌کنگ به مصاف بوتان رفت و موفق شد این تیم را با چهار گل شکست دهد.

در این مسابقه، مایکل اودبولوزور 19 ساله در 16 دقیقه ابتدایی با دو ضربه سر موفق شد که دو گل را برای هنگ‌کنگ به ثمر برساند و شینیچی چان، بازیکن 21 ساله تیم فوتبال کیچی، اولین گل بین المللی خود را در دقیقه 28 وارد دروازه حریف کرد.

هنگ‌کنگ حریف ایران در راه جام‌جهانی 2026

تزنین نوربو، بازیکن بوتان، نیز در دقیقه 35 به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا هنگ‌کنگ با به ثمر رساندن چهار گل در همان نیمه نخست، کار میهمان را تمام کند.

در نیمه دوم نیز هنگ‌کنگی‌ها نبض بازی را در دست گرفته و توانستند برتری که در 45 دقیقه ابتدایی به دست آورده بودند را حفظ کنند و با همان نتیجه چهار بر صفر، بوتان را در حضور بیش از 10 هزار تماشاگر خودی شکست دهند.

هنگ‌کنگ حریف ایران در راه جام‌جهانی 2026

بدین ترتیب، هنگ‌کنگ توانست جواز حضور در مرحله گروهی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2026 را به دست بیاورد و در گروه ایران قرار بگیرد.

قرعه‌کشی مرحله دوم رقابت‌های مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ و انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۷ عربستان، اوایل مرداد در کوالالامپور مالزی برگزار شد که بدین ترتیب گروه شاگردان قلعه نویی بدین شکل تکمیل شد:

گروه E: ایران، ازبکستان، ترکمنستان، هنگ‌کنگ

 

منبع: ورزش3
دیدگاه