دبیر: پوست رییس فدراسیون هایی را که نتیجه نگرفتند،‌ بکنید

دبیر درباره آشتی دادن جواد نکونام و خطیر گفت: من اصلا از خانواده فوتبالی بودم. پدرم مربی فوتبال بود و فوتبال را خیلی دوست دارم. بچه که بودم پرسپولیسی «تیر» (دوآتشه) بودم و هیچکدام از بازی‌های داربی دهه ۶۰ از دست من در نرفت. ما یک هفته سر استقلال و پرسپولیس در محل دعوا و چوب کشی داشتیم. در این قضیه می‌دانم آن بالا عده‌ای تصمیم می‌گیرند اما تصمیم آن‌ها روی مردم تاثیر کف خیابان تاثیر دارد. «نکونام‌ها» یک قبیله در شاه عبدالعظیم هستند که بعد از آنجا رفتند. خطیر هم رفیق من است.

 

به گزارش جهان مانا ، دبیر همچنین گفت : شبکه‌های ضد انقلاب که من را می‌زنند با من مشکل دارند. 

اهم اظهارات رییس فدارسیون کشتی را که در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود، میخوانید:

  • وقتی میرزازاده در المپیک توکیو باخت به او گفتم وزنت را باید بالا بیاوری. آن وقت ۱۱۷ کیلو بود اما الان ۱۲۸ کیلوست که می‌تواند این حریفانش را به بیرون پرتاب کند.
  •  
  • حسن یکی از استثناهای ایران است. او ۹ مدال دارد که شوخی نیست. یزدانی زحمت می‌کشد و در چارچوب است. باید قبول کنیم حریف او هم استثنای جهان است که قهرمانی جهان و المپیک را دارد. هر کدام از ما در دوران قهرمانی یک گربه سیاه داشتیم.
  • از نظر کشتی حسن خیلی کامل‌تر از تیلور است اما نقاط منفی حسن نقطه مثبت تیلور شده است. مثلا حسن از تیلور وقتی عقب می‌افتد به هم می‌ریزد. 
  • دبیر در ادامه درباره رأی ابطال انتخابات فدراسیون کشتی، گفت: دادگاه عمومی به این موضوع ورود پیدا کرده و حکمی داده است. حتماً کار را دنبال و اعتراض می‌کنیم. روحیات من هم طوری است که به آدم‌های بی‌ربط باج نمی‌دهم، اما رأی قوه قضاییه را حتماً دنبال و از آنها هم تشکر می‌کنم. آن‌ها می‌خواستند بازی را شروع و به اتحادیه جهانی بکشانند اما حواس ما هم جمع است و اجازه این کار را ندادیم. 
  • خودم در ۲۰۰۲ و سر همین بازی‌های آسیایی و جهانی ضربه خوردم و فقط نگران همین مساله بودم. بخاطر همین دلم راضی به رفتن تیم اصلی نبود اما تنها به خاطر بهبود عملکرد کاروان ایران موافقت کردم. با هفت یا هشت روز تمرین بعد از مسابقات جهانی، کسب پنج مدال طلا عملکرد بدی نبود. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک راضی بودند، اما من راضی نبودم چرا که زیاده‌خواه هستم. 
  • دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک، در ادامه درباره میزان بودجه ورزش گفت: یک بار در سال ۲۰۰۸ یا ۲۰۱۲ گفتم هند در حال گرفتن دنیا به خصوص در کشتی است که همه به من خندیدند. اقتصاد رابطه مستقیم با ورزش، هنر و فرهنگ دارد. در بازی‌های آسیایی بعدی در ژاپن، هند حتماً سوم خواهد شد و چهار سال بعد از آن جای ژاپن را هم خواهد گرفت. 
  •  ما ۵۳، ۵۴ رئیس فدراسیون داریم که خیلی‌ها شلوغ می‌کنند این مدال را می‌گیریم و آن مدال را می‌گیریم. صالحی امیری یک فهمی داشت و به او می‌گفتم در توکیو متوجه خواهید شد. در هر سالن باخت‌ها را می‌دیدند و در سالن کشتی بالا رفتن پرچم را. اگر رشته‌های تیراندازی و دوومیدانی مدال بگیرند بار از روی دوش برخی رشته‌ها برداشته خواهد شد. 
  • باید پوست رؤسای فدراسیون‌هایی را که نتیجه نگرفتند بکنید. من هم اگر نتیجه نگرفتم باید جواب بدهم.
  • به من می‌گویند چرا از جمهوری اسلامی نقد نمی‌کنم؟ اتفاقاً چون دوستش دارم نقد هم می‌کنم. جمهوری اسلامی باید مدیرانی را که کار نمی‌کنند بدون رودربایستی بازخواست کند.
  • یکی از روسای هیات‌های ما دزد بود و من او را برداشتم. مطمئناً او همه تلاشش را می‌کند که من را بزند. حتماً هزینه می‌دهم، اما مطمئن باشید آنهایی که می‌فهمند موضوع را می‌گیرند. 

 

 

منبع: ايسنا
دیدگاه