گاریدو: روزهای سختی است، می‌دانم!

سرمربی پرسپولیس پس از بازی دوستانه این تیم برابر اکسین در خصوص شرایط سرخ‌ها و فعالیت‌ باشگاه در نقل و انتقالات صحبت کرد.

به گزارش جهان مانا، خوان کارلوس گاریدو در اولین مصاحبه خود در ورزشگاه کاظمی شرکت کرد و گفتگویی را با خبرنگاران انجام داد. این مصاحبه که در سالن کنفرانس مطبوعاتی ورزشگاه پرسپولیس برگزار شد با سوالات زیادی از سوی خبرنگاران همراه بود.

مشروح این مصاحبه را بخوانید:

* صحبت‌های ابتدایی؟

فکر می‌‌کنم در بازه‌ای قرار گرفتیم که زیاد باید کار و تلاش کنیم و فکر می‌کنم همه در تیم این کار را انجام می‌دهند. بازیکنان خیلی در تمرینات تلاش می‌کنند. ما به این موضوع واقف هستیم که از نظر فیزیکی و بدنی بازه خیلی سختی برای بازیکنان است. فکر می‌کنم باشگاه در هفته‌های ابتدایی کار سختی دارد و زمان بسیاری را باید وقف کارهایی که می‌خواهند انجام بدهند، بکنند. من فکر می‌کنم بازیکنان، کادرفنی و همچنین باشگاه بیشترین تلاش خودشان را می‌کنند که شروع خوبی داشته باشند و موفق باشند.

* شما طوری صحبت کردید که انگار از همه چیز راضی هستید، در صورتی که پرسپولیس گلر یک ندارد و هر مربی دیگری بود، اعتراض می‌کرد. نگران این شرایط نیستید؟

همان‌طور که گفتم در بازه زمانی‌ای قرار گرفته‌ایم که کارهای مهمی انجام می‌دهیم. شاید من خوش شانس بودم که در تیم‌های بزرگ کار کرده‌ام و اطلاعات کافی و جامعی نسبت به سختی‌هایی که فوتبال دارد، دارم. می‌دانم باشگاه‌ها چطور عمل می‌کنند و می‌دانم الان زمانی است که نیاز داریم بازیکن جذب کنیم‌. به نظرم به جای اینکه بازیکن را زودتر جدب کنیم، بهتر است که بازیکن خوب جذب کنیم. همان‌طور که شما درباره دروازه‌بان گفتید به نظرم در مقطعی قرار گرفته‌ایم که نیاز داریم بازیکن خوب جذب کنیم و دروازه‌بان هم یکی از آنهاست. من فکر می‌کنم باید در سکوت و آرامش کار کنیم و کارها همان‌طور که باید، پیش برود. به شروع لیگ نزدیک می‌شویم، اما ترجیحمان این است بازیکنانی که جذب می‌کنیم، برای تیم مناسب باشند تا اینکه سریعا عمل کنیم و بازیکنی جذب کنیم که شاید به درد تیم نخورند.

 خوان کارلوس گاریدو

* روزی که آمدید، قرار بود اردویی در هلند برگزار شود اما این اردو لغو شد و قرار است اردو در کشور دیگری برگزار شود. تفاوت اردوی ترکیه و هلند چیست؟

به نظر من مهم است که یک اردو برویم. فکر می‌کنم این به تیم کمک کند که بهتر کار کند. باشگاه تا آخرین لحظه روی گزینه‌های مختلفی کار کرده و بهترین گزینه را انتخاب کرده است. در ترکیه شرایط خوبی هست و تیم‌های بسیاری هستند که در شرایط مساوی قرار دارند. تیم‌هایی وجود دارند که در پیش فصل هستند و شرایط‌شان مثل ماست و می‌توانیم با آنها بازی دوستانه برگزار کنیم. شخصا از این کمپی که می‌خواهیم در ترکیه داشته باشیم راضی و خوشحال هستم و فکر می‌‌کنم بتواند پاسخگوی نیازهای ما باشد.

* درباره شرایط تیم و بازیکنان صحبت کنید. چه نقاطی نیاز به جذب بازیکن و ترمیم دارد؟

در درجه اول از کارهایی که در این روزها با تیم انجام می‌دهیم، خیلی خوشحال و راضی هستم. می‌بینم بچه‌ها خوب کار می‌کنند و راضی هستم. بازیکنان به برنامه‌ریزی که برای تمرینات کردیم، خوب پاسخ می‌دهند و عمل می‌کنند. از حضور بازیکنانی که قبلا اینجا بودند، خوشحالم و از بازیکنانی که می‌خواهند اضافه شوند، راضی هستم. بازیکنانی که به تیم اضافه می‌شوند، جاهای خالی را پر می‌کنند و نیاز تیم را برطرف می‌کنند‌. کم کم به سمت جلو پیش می‌رویم و پیشرفت خواهیم کرد. درباره حس و حال الانم می‌توانم بگویم از کار و تمریناتی که هر روز انجام می‌دهیم، خوشحالم. تمام این تمرینات و کارها برای این است که به مسابقات برسیم و بازی‌ها را ببریم. نتایج بازی‌های دوستانه برای من مهم نیست ولی این مهم  است که ببینیم تیم هر روز پیشرفت می‌کند. در ترکیه مطمئنا بازی‌های دوستانه رقابتی‌تری داریم و نیاز به نیرو و کار بیشتر بچه‌ها دارد. باز هم نتیجه مهم نیست، مهم این است که تیم پیشرفت کند و روز به روز بهتر شود تا خودش را به مسابقات لیگ برساند.

 

منبع: ورزش3
دیدگاه