دلیل سکونشینی دروازه‌بان تازه‌وارد ذوب‌آهن

سرمربی ذوب‌آهن به دلیل قانون عجیبی که در فصل جاری وضع شده، اجبارا از گلر سوم تیمش روی نیمکت استفاده می‌کند.

به گزارش جهان مانا، ذوب‌آهن در فصل جاری نتایج خوبی کسب کرده و ضمن برد تراکتور در هفته چهارم، تاکنون هیچ شکستی در کارنامه ندارد. در چنین شرایطی اما حضور دروازه‌بان سوم ذوب‌آهن روی نیمکت یکی از اتفاقات قابل توجه در لیست این تیم است. موضوعی که باعث شده در سه بازی خبری از داوود نوشی صوفیانی، دروازه‌بان تازه‌وارد سبزپوشان در لیست 20 نفره نباشد.

این مسئله حالا مشخص شده، راهکار محمد ربیعی سرمربی ذوبی‌ها برای استفاده از یک سهمیه بزرگسال بیشتر روی نیمکت تیمش است.

در قانون جدید تیم‌ها باید روی نیمکت ذخیره‌های خود از دو بازیکن زیر 21 استفاده کنند و این مسئله مورد اعتراض بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتری قرار گرفته و بارها در نشست خبری سرمربیان مختلف به آن اشاره شده است. با توجه به اینکه هر تیم 20 بازیکن بزرگسال، هشت بازیکن زیر 23 سال و دو بازیکن زیر 25 سال در اختیار دارد، به واسطه قانون جدید، بسیاری از نفرات بالای 21 سال باید سکونشین شوند.

از این رو محمد ربیعی، سرمربی ذوب‌آهن هم که در نشست خبری بعد از بازی با تراکتور نسبت به قانون مذکور انتقاد کرد، تصمیم به استفاده از گلر سوم تیمش که زیر 21 سال است روی نیمکت گرفته تا بتواند یک بازیکن بزرگسال دیگر را روی نیمکت بیاورد و این اتفاق منجر به نیمکت‌نشینی داوود نوشی صوفیانی در بازی‌های اخیر ذوب‌آهن شده است.

گفتنی است؛ ذوب‌آهن یکی از باشگاه‌هایی است که نسبت به اصلاح قانون الزام به استفاده از دو بازیکن زیر 21 سال روی نیمکت با فدراسیون فوتبال نامه‌نگاری کرده است.

 

منبع: ورزش3
دیدگاه