انتقام یوز‌های ایرانی از قطر و اکرم عفیف با 4 گل

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب هفته چهارم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، با نتیجه چهار بر یک تیم ملی قطر را مغلوب کرد تا انتقام شکست در جام ملت‌های آسیا را از این تیم بگیرد.

به گزارش جهان مانا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر امشب (سه‌شنبه ۲۴ مهر) در چهارمین بازی خود در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه راشد کشور امارات برابر هم به میدان رفتند که این بازی با نتیجه ۴ به یک به سود ملی پوشان کشورمان به پایان رسید.

ملی پوشان کشورمان با کسب این نتیجه در جدول گروه A منطقه آسیا ۱۰ امتیازی شدند و در صدر قرار گرفتنتد.  

ورزشگاه: راشد دبی

تیم داوری: یوسوکی آراکی (ژاپن) با کمک‌های: جون میهارا و کوتا واتانابه؛ داور چهارم: کاساهارا هیروکی؛ داوران وی‌ای‌آر: آروناوا هاتاچاریا (هند) و محمد رودزالی (مالزی)

ترکیب تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، میلاد محمدی، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی، سید محمد کریمی، محمد محبی، مهدی قایدی (علیرضا جهانبخش ۷۶)، مهدی طارمی و سردار آزمون (محمد قربانی ۸۵)

ترکیب ملی قطر

مشعل برشام، عبدالکریم حسن، طارق سلمان (اسماعیل محمد ۶۵)، عبدالعزیز حاتم، جاسم عبدالسلام، ادمیلسون جونیور (عبدالرحمان فهمی ۵۸)، اکرم عفیف، لوکاس مندس، بوعالم خوخی، المعز علی و احمد فتحی عبدالله (الحسن ۶۵)

سرمربی: مارکز لوپز

 

کارت زرد: -

سردار آزمون (۴۷)، محمد محبی (دقیقه ۵۱)، مهدی قایدی (دقیقه ۵۳) از ایران

 

کارت قرمز: -

 

گل ها: 

المعز علی (۱۷) برای قطر

سردار آزمون (۴۲ و ۴۸) و محمد محبی (۶۵ و ۷+۹۰) برای ایران

دقایق حساس:

نیمه نخست

دقیقه ۲: پاس رو به جلوی اکرم عفیف در سمت چپ زمین و ارسال سرضرب عبدالکریم حسن پس از برخورد به میلاد محمدی تغییر جهت داد و در دستان بیرانوند جای گرفت.

دقیقه ۲: محبی فرصت عالی گلزنی در سمت راست محوطه جریمه به دست آورد که فرار سریع او پشت مدافعان قطر و شوت زمینی این بازیکن ثمری نداشت و با اختلاف زیاد از دروازه حریف رد شد.

دقیقه ۴: شوت نورافکن از ضربه ایستگاهی ثمری نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه ۱۷: (گل اول قطر، المعز علی) نخستین حمله جدی قطر با پاس بلند بازیکن قطری به محوطه جریمه همراه بود که این توپ در فضای ایجاد شده پشت مدافعان به معز علی رسید و او با یک ضربه روی پا به طاق دروازه، گل اول قطر را به ثمر رساند.

 

دیدگاه