بنتو: ایران ثابت کرده یکی از بهترین‌های آسیا است

سرمربی امارات می‌گوید که نمی‌تواند درک کند چرا داور بازی، یک پنالتی به سود ازبکستان اعلام کرد.

به گزارش جهان مانا، تیم ملی ازبکستان موفق شد به لطف پنالتی شوکوروف، در خانه با یک گل از سد امارات 10 نفره عبور کند. سرمربی پرتغالی اماراتی‌ها در نشست خبری پس از این بازی به شدت از عملکرد تیم داوری ناراضی بود.

پائولو بنتو در کنفرانس بعد از این دیدار گفت: بازی خوبی بود و مقابل تیمی رقابتی بازی کردیم. ما موقعیت‌های زیادی داشتیم، اما پس از کارت قرمز همه چیز تغییر کرد. حریف یک پنالتی گرفت و مشکلات ما دو برابر شد.

او ادامه داد: به‌طور کلی، ما عملکرد خوبی داشتیم. توانستیم ضدحملات سریع راه‌اندازی کنیم، اما فهمیدیم که وقتی شانس همراه نباشد، کار سخت می‌شود.

وی گفت: امروز با تیمی قوی، باکیفیت و خلاق بازی کردیم و پس از اینکه یک بازیکن ما کارت قرمز گرفت، کنترل اوضاع از دستمان خارج شد. ازبکستان از اشتباهات ما به‌خوبی بهره برد و نتیجه مطلوب خود را به‌دست آورد.

سرمربی امارات اظهار داشت: بازی به دو بخش تقسیم شد، قبل از کارت قرمز و بعد از آن. این مسئله تاثیر زیادی داشت. با این حال، درباره شرایط آب و هوا چنین نمی‌گویم. باران یک پدیده طبیعی است و ما نمی‌توانیم برای آن راه‌حلی پیدا کنیم. همه باید به آن عادت کنند، حریف هم در چنین شرایطی بازی کرد.

پائولو بنتو

بنتو در خصوص 10 نفره شدن تیمش گفت: صحنه اخراج را ندیدم. با این حال، دلیلی برای اعلام پنالتی ندیدم. از تصمیمات داور در جریان بازی راضی نبودم. چرا او در موقعیت‌های بحث‌برانگیز به VAR مراجعه نکرد؟ کمک‌داوران هم هیچ کمکی به داور اصلی نکردند. به‌طور کلی، من عملکرد داوران را خوب ارزیابی نمی‌کنم.

وی گفت: نمی‌توانم تیم‌هایی که قبلاً با آنها کار کرده‌ام را با این تیم مقایسه کنم. چه در کره جنوبی، چه در پرتغال و چه در هر جای دیگر، فوتبال در حال تغییر است. بنابراین، من به‌طور کامل مسئول وقت‌کشی نیستم. به عنوان سرمربی، سعی داریم روی تاکتیک‌ها، فوتبال تیمی و فرآیندهای مشابه کار کنیم. البته که روی مدیریت وقت هم کار می‌کنیم، اما این اولویت اصلی ما نیست!

بنتو در خصوص دیگر تیم‌های گروه نیز گفت: ایران یکی از قوی‌ترین تیم‌های آسیا است. آنها این را در گروه هم ثابت کرده‌اند. همچنین قطر هم تیمی قدرتمند است. این تیم دو بار متوالی قهرمان آسیا شده است.

سرمربی امارات در پایان گفت: درباره ازبکستان هم می‌توانم نظرات مثبتی بدهم. آنها موفق شدند 10 امتیاز کسب کنند و تاکنون مقابل ایران هم شکست نخورده‌اند. علاوه بر این، در جام ملت‌های آسیا هم به‌خوبی شرکت کردند. اما مقایسه این تیم‌ها بسیار دشوار است، زیرا هر یک سبک و توانایی‌های خاص خود را دارند.

 

منبع: ورزش3
دیدگاه