دیدار قریب‌الوقوع پوتین و بایدن

دیمیتری پسکوف ، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه خبر داد به زودی بیانیه ای در مورد دیدار احتمالی پوتین و بایدن رئیس صادر می کند. محور اصلی این دیدار هم به گفته وی بحث کنترل تسلیحات است.

گروه جهان مانا به نقل از قرن نو، او در سوالی در خصوص این که آیا در موضوعات مورد بحث توافق شده یا نه گفت که ثبات و کنترل تسلیحات مطمئنا مرتبط با همه کشورهای جهان هستند بنا براین ثبات و کنترل تسلیحات مطمئنا در دستور کار خواهند بود. او تاکید کرد: مسکو از پیشنهاد واشنگتن برای برگزاری نشست جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه استقبال می کند ، این تصمیم به زودی اعلام می شود.

لاوروف هم در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود: "ما پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا بایدن برای برگزاری یک جلسه سطح بالا را مثبت ارزیابی کردیم. " اخیراً موضوع فرود اجباری هواپیمایی در فرودگاه مینسک برای دستگیری یکی از مخالفین دولت بلاروس به محل اختلاف میان روسیه و غرب هم تبدیل شده است.

براساس این گفته ها می توان حدس زد که برنامه هسته ای ایران هم ممکن است بخشی از این گفتگو باشد. دور پنجم مذاکرات وی امروز سه شنبه از سر گرفته شد. عباس عراقچی امروز در بدو ورود به وین و در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: امروز دور جدید مذاکرات ما با کشورهای ۱+۴ آغاز خواهد شد. ما در چهار دوره گذشته پیشرفت‌های نسبتاً خوبی داشتیم و مسیر مشخصی را طی کردیم.

او در ادامه گفت همین الان ملاقات بسیار خوبی با هیات روسیه داشتم. یک بار با هم مسائلی که در مذاکرات باید به آن پرداخته شود، مرور کردیم و الحمدالله اشتراک مواضع خوبی هم در اکثر موارد داریم.
۱۹

دیدگاه