عصبانیت هند از غول‌های آمریکایی رسانه‌های اجتماعی

وزیر فناوری هند اعلام کرده است غول‌های رسانه‌های اجتماعی آمریکایی که در این کشور فعالیت می‌کنند، ملزم هستند از قوانین هند تبعیت کنند.

به گزارش جهان مانا، این اظهارات راوی شانکار پراساد به دنبال اتهامات نخست وزیر دولت هند علیه توئیتر مبنی بر نقض قوانینی بوده که ملزم به رعایت آنها بوده است.

وزیر فناوری هند در طول برگزاری رویداد جهانی فروم 2021 هند گفته است: شما در هند فعالیت می‌کنید و پول خوبی هم درمی‌آورید اما اگر فقط طبق قوانین آمریکا کار کنید، این موقعیت خود را در بازار هند از دست خواهید داد و برای ادامه فعالیت خود باید به قانون اساسی و قوانین هند پایبند باشید.

او به اقدام توئیتر درخصوص مسدود کردن حساب کاربری خود درخصوص توئیتی که چند سال قبل منتشر شده بوده، اعتراض کرده و افزوده است: اگر این توئیت قوانین آمریکا را نقض کرده است، پس پلتفرم‌ها باید از قوانین هند نیز پیروی کنند.

مقامات اجرایی هند می‎گویند نزاع این کشور با توئیتر با افزایش نارضایتی از بررسی‌های رگولاتوری از سایر غول‌های دیجیتالی آمریکا از جمله فیس‌بوک، واتس‌اپ و آمازون، محیط کسب و کار را در این بازار رو به رشد خدشه دار کرده است.

واتس‌اپ 530 میلیون و فیس‌بوک 410 میلیون کاربر در هند دارند و این کشور بزرگ‌ترین بازار جهانی آنها محسوب می‌شود درحالیکه توئیتر 18 میلیون کاربر دارد.

با افزایش نارضایتی مقامات هند، توئیتر با حداقل پنج پرونده پلیسی در ایالات‌های مختلف مواجه خواهد شد. عدم پذیرش قوانین جدید از سوی این رسانه اجتماعی، این فرضیه را ایجاد کرده که ممکن است توئیتر دیگر در هند در برابر محتواهای منتشر شده از سوی کاربران، از حمایت قانونی برخوردار نباشد.

روز چهارشنبه، یک دادگاه عالی در یکی از ایالت‌های هند، موضوع منع برخورد پلیس علیه مدیر توئیتر در این کشور را پس از آنکه دادگاه بدوی از او در برابر دستگیری به اتهام نفرت پراکنی از طریق این پلتفرم حفاظت کرده بود، به چالش کشید.

پلیس در ماه جاری به دلیل انتشار یک ویدئو که گفته می‌شود موجب برانگیختن نفرت و عداوت میان جوامع هندو و مسلمان می‌شود، مدیر توئیتر در هند را احضار کرده بود.

او در دادگاه بدوی اظهار کرده بود موضوع مورد بحث مربوط به محتوایی روی پلتفرم توئیتر است که توسط دفتر مرکزی توئیتر و تحت قوانین ایالات متحده آمریکا اداره می‌شود. او همچنین در مستندات تشکیل پرونده خود نوشته است که واحد هندی توئیتر نقشی در اجرا و مدیریت پتلفرم یاد شده ندارد.

پلیس هند از گسترش این ویدئو که ظاهرا در آن چند مرد هندو، یک پیرمرد مسلمان را مورد ضرب و شتم قرار داده و ریش او را می‌برند، ابراز نگرانی کرده است.

توئیتر هنوز در این باره اظهار نظر رسمی نکرده و فقط در روز سه‌شنبه گفته است که در برابر بهره‌برداری جنسی از کودکان هیچ تحمل و مماشاتی نخواهد داشت.

دیدگاه