قالیباف، خوزستان و شوآف سیاسی در «نظارت میدانی»

این روزها خوزستان در حالی درگیر کم‌آبی و اعتراضات مردم به مشکلات است که رئیس مجلس یازدهم، همانند پارسال عازم خوزستان و «نظارت میدانی» نشد و صرفا به بیان چند جمله در صحن علنی مجلس ، اکتفا کرد و از تأثیر اقدامات نظارتی مجلس در کمتر شدن مشکل کم آبی خوزستان سخن گفت!

حال این روزهای خوزستان خوب نیست و خبرهای تلخی از وقایعی که در این استان رخ می‌دهد، شنیده می‌شود. در این میان، یکی از موضوعاتی که جلب توجه می‌کند، غایب بودن آن دسته از مسئولانی است که سعی کرده‌اند خود را «مرد میدان» معرفی کنند. محمدباقر قالیباف از جمله این افراد است.

او که کمی بعد از ورود به بهارستان و رئیس مجلس‌شدن، سفرهای استانی خود را آغاز کرد، 11 شهریور 99 در نخستین سفر خود در قالب "نظارت میدانی" راهی خوزستان و بعد،‌سیستان و بلوچستان شد. سفر قالیباف به خوزستان تا 14 شهریور طول کشید و رسانه‌های حامی‌اش به شکل گسترده اقدام به پوشش آن سفر کرده و این سوال را مطرح کردند که «چرا خوزستان؟ نظارت میدانی قرار است گره از کدام مشکلات در این استان بگشاید؟ » .

جالب آنکه این سفر،‌مصوباتی هم اشت که مربوط به حوزه‌های مختلفی اعم از کشاورزی، صنعتی ،‌علمی و غیره می‌شد. جالب آنکه چند مصوبه هم مربوط به مشکل آب در این روستا بود و جالب‌تر آنکه برای اجرای این مصوبات هم برنامه زمانی در نظر گرفته و به مردم قول داده شد که این مصوبات پیگیری شود. مصوبات مربوط به حوزه آب خوزستان که در خبرگزاری فارس منتشر شد، بدین شرح است:

موضوع راهکار پیشنهادی دستگاه اجرایی مرتبط برنامه زمانی
بحران آب شرب و آبرسانی سقایی در 1062روستا با جمعیت 428906 نفر ارتقای کمی و کیفی آب شرب روستاهای منطقه هیرمند (300 روستا) - ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

- شرکت آب و فاضلاب استان

بودجه 1400
آب شرب حل مشکلات تأمین آب شرب برای رفع تنش آبی 702 روستا

- سازمان آبفا تیر 1400

سوال این است که چطور میشود قالیباف سال قبل، اینطور عازم سفر به یکی از استان‌های مهم کشور می‌شود و مصوبه امضا می‌کند ولی حالا نه؟ پاسخ این سوال فقط را می‌توان در انتخابات ریاست جمهوری 1400 جستجو کرد. سال قبل، رئیس مجلس یازدهم سودای ریاست جمهوری داشت و قالیباف امیدوار بود به پاستور راه یابد. برای همین از وقتی مجلس یازدهم شروع به کار کرد،‌ او انواع سفرهای استانی خود را استارت زد و مقابل دوربین‌های عکاسی خبرنگاران و فیلمبرداری صدا و سیما قرار گرفت. اما اینک که خوزستان درگیر بحران است، رئیس دولت سیزدهم که قالیباف سودای آن را داشت،‌مشخص شده و طبیعی است که دیگر لزومی نداشته باشد در زمانی که مردم معترض مشکلات استان خود هستند، رئیس مجلس راهی خوزستان و نظارت میدانی بشود.

دیدگاه