اسلامی درباره نصب دوربین‌های آژانس در سایت کرج چه گفت؟

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: ما با آژانس چیزی به نام مذاکره نداریم. بر اساس روال جاری و موازین و مقررات فعالیت هایمان را تنظیم کرده ایم و انجام میدهیم. برای مواردی که مطرح می شود و در تبادلات وجود دارد تنظیم برنامه می کنیم و برای اقداماتش تصمیم می گیریم.

اسلامی که ضمن بازدید از بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، این صحبتها را درباره موضوع دوربین‌های آژانس در سایت کرج بیان کرد؛ افزود: در سفر اخیری که آقای گروسی به کشور داشت در خصوص سایت کرج و مسائلی که باقی مانده بود گفتگوهای ما نیمه تمام ماند و لازم بود این گفتگوها را برای تداوم برنامه های نظارتی ادامه دهیم تا بتوانیم به فهم مشترک برای اقدام مشترک برسیم.

وی همچنین در خصوص موضوع دوربین های آژانس در سایت کرج گفت: برای کمک به فرآیند قضایی و امنیتی که برای سایت کرج پیش آمده مقرر شد بازرس آژانس یک دوربین نو بیاورد و این دوربین در حضور مقامات امنیتی و قضایی ما سوالات فنی اش پاسخ داده شود تا تحقیقات پرونده به اتمام برسد و مشخص شود چه عواملی در آن حادثه تروریستی موثر بوده است. بعد از آن، می توانند مجدداً دوربین ها را در سایت نصب نمایند.

اسلامی در ادامه درباره ادامه گفتگوها با آژانس گفت: مطلب مهم تر، موضوعات باقی مانده است که تلاش داریم این موارد توامان با هم تا قبل از پایان سال، گفتگوها و مبادلات اطلاعاتی اش صورت گیرد تا مسائل باقی مانده را هم خاتمه دهیم و ممانعت کنیم از عناصر بدخواه این ملت و صهیونیست ها که مرتب سعی می کنند با عملیات روانی و دروغ پردازی، آژانس را دچار التهاب کنند نسبت به اینکه از فعالیت های ایران اطلاع ندارد و بهانه دست دشمن ندهیم تا تیم مذاکراتی ما که هدفش برداشتن تحریم هاست سریع تر به نتیجه برسد. ما تلاش موثر خود را همچنان ادامه می دهیم که کسی بهانه ای ایجاد نکند و توجیه نکند که تحریم ها بایستی ادامه پیدا کند. تحریم ها باید برداشته شود و ما طبق چارچوب تعهدات خود را انجام می دهیم.

دیدگاه